Aktualności
Pierwsza transmisja na żywo z zespołem deweloperskim!
Witajcie Paxianie,
Jesteśmy podekscytowani możliwością przedstawienia pierwszej transmisji na żywo z Pax Dei, tutaj, na scenie Discord w piątek, 10 listopada 2023 o godz. 18:00.
Dołącz do nas, gdy twórcy gry wejdą na scenę, aby zaprezentować Pax Dei i omówić (prawie) wszystko na ten temat. Rzuć okiem na świat gry, proces jej tworzenia i przygotuj pytania, ponieważ na niektóre z nich odpowiemy w czasie rzeczywistym.
Nie przegap tej wyjątkowej okazji do nawiązania kontaktu z twórcami i innymi entuzjastami Pax Dei. Do zobaczenia!
Uwaga: liczba miejsc na scenie jest ograniczona, więc pamiętajcie, aby dołączyć wcześniej!
Nie wahaj się i zaproś znajomych do zabawy, bo będzie to niepowtarzalna okazja, aby przyjrzeć się bliżej tym dziełom!
Omówienie testów alfa Pax Dei dla przyjaciół i rodziny - październik 2023
Witajcie Paxianie!
W dzisiejszych wiadomościach omawiamy test gry. Jak wiecie, w tej chwili trwa test dla przyjaciół i rodziny w ramach NDA. Gracze dobrze się bawią, eksplorując rozległy świat Pax Dei, znajdując (dużo) błędów i budując (ponownie) niesamowite i zapierające dech w piersiach domy i wioski.
Chcieliśmy podzielić się z Wami bardzo poważnymi danymi, które zebraliśmy w ciągu ostatnich kilku miesięcy testu.
Ale co najważniejsze, chcieliśmy przypomnieć, że nasz test Alfa jest nadal zaplanowany na później w tym roku (tak, nadal „wcześniej niż wcześniej, za długo”). Aby mieć szansę na wybranie, upewnij się, że się zarejestrowałeś i uzupełniłeś swój profil na stronie zarządzania kontem.
Pamiętaj też, że token znajomego pomoże nam wybrać grupy znajomych, którzy chcieliby wspólnie przetestować grę. Im większa grupa posiadająca ten sam Token, tym większe szanse na wybranie. Jeżeli chcesz dołączyć do testów z czytelnikami tej strony użyj tokenu "paxdei.pl".
I na koniec, połączenie Twojego konta Discord z kontem Pax Dei ułatwi nam komunikację z Tobą w przyszłości. Aby to skonfigurować, odwiedź stronę zarządzania kontem (https://account.playpaxdei.com/) i przejrzyj sekcję połączonych kont.
Zakończmy tę wiadomość większą ilością zdjęć z testu Friends and Family – w tym zabawnymi błędami i spektakularnymi widokami. Cieszyć się!
Miłego weekendu wszystkim.
Alfa tworzenie postaci
Ponieważ zespół programistów Pax Dei pilnie pracuje nad udoskonaleniem (i debugowaniem) wersji alfa (tak, to oznacza, że teraz odpowiedź na pytanie „kiedy alfa?” brzmi „wcześniej niż wcześniej, za długo”), z radością oferujemy Ci rzut oka na proces tworzenia postaci. Należy pamiętać, że jest on wciąż w fazie alfa i stopniowo będą wprowadzane liczne dodatkowe opcje i suwaki.
Pax Dei RPG Systems & Combat
Witajcie Paxianie!
Jak wielu z Was zauważyło, jak dotąd (celowo) unikaliśmy szczegółowego omawiania systemów RPG i mechaniki walki. Głównym powodem jest to, że nasz zespół był zajęty podejmowaniem innych wyzwań: projektowaniem i skalowaniem świata, kładzeniem podwalin ekonomii poprzez gromadzenie i wytwarzanie zasobów oraz znajdowaniem własnego, unikalnego sposobu oferowania mieszkań w kontekście MMO… Podstawowe części gry.
Dobra wiadomość jest taka, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy dużym zainteresowaniem cieszyły się systemy walki i RPG. Chociaż zanim to wszystko trafi do gry, minie jeszcze trochę czasu, poczyniliśmy już wystarczające postępy, aby podzielić się jasną wizją tego, dokąd zmierzamy. Nawet jeśli, jak mówią, Czarny Pan tkwi w szczegółach, porozmawiajmy o tym, jak Pax Dei poradzi sobie z podstawą każdej gry MMORPG w artykule - Wstęp do mechaniki Pax Dei
Wiadomości ze świata Pax Dei - 19.09.2023
Witam drodzy Paxianie,
Minęło dużo czasu od naszego ostatniego wpisu! Zanim więc omówimy, co zrobiliśmy i co wkrótce nastąpi, zacznijmy od najbardziej palącego pytania
Kiedy alfa Pax Dei?
Prawdopodobnie wiesz, że planujemy „duży” test Alpha przed końcem roku (tak, w tym roku). Mówiąc ogólnie, mamy na myśli zaproszenie kilku tysięcy członków społeczności do gry w Pax Dei, a przez Alpha mamy dokładnie to na myśli! Błędy i zabawa, ale także zabawa i robaki, a może niedźwiedź na wyciągnięcie ręki! Nie martw się, mamy mnóstwo działających systemów i będzie mnóstwo do zrobienia!
Porozmawiamy o tym więcej, zanim będzie za długo. Naprawdę.
Coś w stylu: za kilka tygodni, co dla Ciebie prawdopodobnie brzmi jak wieczność, ale dla nas oznacza to jutro!
Co się ostatnio wydarzyło?
Latem nasi programiści poświęcili trochę czasu na oczyszczenie i refaktoryzację. Z opinii naszych testerów (test Friends & Family trwa od marca) wynika, że wiele systemów zyskało uznanie. Budynek, rzemiosło i tworzenie postaci zostały ulepszone lub odnowione, a systemy RPG (w tym walka i magia) otrzymały wzmocnienia, aby oczyścić swoje podstawy i szybko się rozwijać.
I wreszcie, świat Pax Dei rozrósł się z jednej do dwóch prowincji, a dwie kolejne są w przygotowaniu! Te dodatki powinny zwiększyć obszar gry do około 300 km². Mając tak duży świat, możemy zacząć wprowadzać nierównomierną dystrybucję zasobów, co wprowadzi dużą dynamikę w handlu i interakcjach klanów!
Pax vobiscum.
Pax Dei Tech FAQ - pytania społeczności
Czy możesz wyjaśnić, czym dokładnie zajmuje się inżynier backendu?
Inżynier backendu to osoba, która pracuje nad dowolną usługą znajdującą się w backendzie, ale także nad częścią interakcji między serwerami strefy a backendem. Zazwyczaj inżynierowie backendu definiują i wdrażają interfejsy API używane w komunikacji pomiędzy usługami Unreal i backend. Określą także struktury danych i logikę trwałości dla wszystkich utrwalonych danych w głównej bazie danych. Wreszcie będą również pracować nad wdrażaniem i monitorowaniem całej infrastruktury bazowej.
Jak wygląda współpraca backendu z frontendem?
W większości przypadków ta interakcja będzie przechodzić przez dobrze udokumentowane interfejsy API. API definiuje wszystkie operacje, które są dozwolone dla danej usługi. Backend sprawdzi także i wymusi, czy klient API jest poprawnie uwierzytelniony i ma uprawnienia do wywołania danej funkcji. Odpowiedź API to zazwyczaj dane lub weryfikacja, których klienci używają do wyświetlania graczom za pośrednictwem dostosowanego interfejsu użytkownika.
Co jest największym wyzwaniem podczas pracy nad grą MMO taką jak Pax Dei?
Największym wyzwaniem jest stopień skomplikowania stosu technologii. Cały stos technologii składa się z różnych komponentów, niektóre z nich to komponenty stron trzecich (np. Unreal Engine lub PostgresDB), a inne są w pełni opracowane wewnętrznie. Większość z nich nie jest specjalnie zaprojektowana do użytku w grach MMO. Funkcje tych komponentów obejmują symulację fizyki, renderowanie grafiki, zachowanie sztucznej inteligencji, aż po integralność transakcyjną i wysoką skalowalność transakcji serwerowych. Obejmują wiele języków programowania i muszą być budowane i wdrażane w doskonałej harmonii, aby wszystkie razem działały zgodnie z zamierzeniami. Wreszcie, testowanie gry MMO bez rzeczywistych graczy jest trudne, stąd znaczenie wczesnego testowania użytkowników.
Czy będą dostępne odłamki specyficzne dla języka, czy też wszyscy gracze będą mogli grać razem?
To coś, co chcemy monitorować. Zaczniemy bez specjalnych ograniczeń językowych, ale prawdopodobnie pojawią się pewne odłamki z wyraźnymi stronniczościami językowymi. Dołożymy wszelkich starań, aby udostępnić graczom tego rodzaju metadane, aby pomóc im w podjęciu świadomej decyzji, do którego odłamka dołączyć.
Nie chcemy też zmuszać Cię do gry w określonym regionie. Mamy na myśli to, że jeśli jesteś graczem z Europy i chcesz grać ze znajomymi w USA, powinieneś mieć taką możliwość (akceptując jednocześnie większe opóźnienia).
Pax Dei Tech FAQ
Witajcie Paxianie,
Jeśli chciałeś wiedzieć, jak to możliwe, że tak wiele osób bawi się w tym samym świecie, jaka jest różnica między fragmentem a serwerem, ilu graczy może znajdować się w tej samej strefie przeczytaj poniższy FAQ.
Wprowadzenie do fragmentów, serwerów i stref Pax Dei
Jak zapewne wiecie, Świat Pax Dei składa się z kilku regionów (Gallia, Anatolia, Gothia…) podzielonych na kilka prowincji (Ancien, Merrie, Kerys…).
Prowincja to bardzo duży obszar geograficzny z kilkoma dolinami przeplatanymi dużymi pasmami górskimi. W określonych prowincjach zwanych prowincjami Heartland mamy wiele dolin, które nazywamy dolinami domowymi i to właśnie w nich możesz zbudować swój dom. I oczywiście masz także ciemne lochy i jaskinie, które znajdują się głównie pod powierzchnią tych prowincji. Ale w jaki sposób te cechy geograficzne są powiązane z rzeczywistymi serwerami fizycznymi i jak wpływają na sposób gry?
Światy/Odłamki
Pierwszym wyborem, przed którym staniesz, tworząc nową postać w Pax Dei, będzie wybór konkretnej instancji Świata, zwanego także powszechnie Odłamkiem (Shardem). Mimo że świat Pax Dei jest rozległy pod względem geograficznym, może pomieścić w sumie tylko określoną liczbę graczy. Dlatego też zarządzamy wieloma kopiami świata, z których każda jest identyczna, ale całkowicie niezależna od pozostałych pod względem faktycznych mieszkańców. Każdą taką kopię nazywamy odłamkiem.
Szacujemy, że zaczniemy od maksymalnej populacji w jednym fragmencie wynoszącej około 7000 graczy. Pojedynczy odłamek jest w całości uruchamiany w jednym fizycznym centrum hostingowym w chmurze. Będziemy uruchamiać odłamki w różnych regionach dostępności na całym świecie, np. w Ameryce Północnej i Europie.
Czynniki, które będą miały głównie wpływ na wybór odłamka, będą zatem następujące:
- Opóźnienie głównego komputera gry
- Dostępność miejsc, ponieważ niektóre odłamki mogą być zajęte
- Odłamki, w których gra już wielu znajomych
Serwery Strefy
Z obliczeniowego punktu widzenia odłamek składa się z dużego zbioru różnych serwerów i usług w chmurze, z których każdy pełni określoną funkcję. Najliczniejsze, to tak zwane serwery strefowe. Dzieje się tak dlatego, że symulacja całego świata jest zbyt wymagająca obliczeniowo, aby mogła być obsłużona przez pojedynczą instancję sprzętu. Dlatego jest podzielona na mniejsze jednostki obliczeniowe, które nazywamy strefami. Serwer jednostrefowy to Dedykowany Serwer Unreal, który obsługuje symulację konkretnej części świata, np. jednej domowej doliny.
W dowolnym momencie jako gracz automatycznie łączysz się z serwerem strefy. Za każdym razem, gdy przekroczysz granicę strefy, połączenie zostanie automatycznie przeniesione do sąsiedniego serwera strefy. Nazywamy to przejściem strefowym. W większości przypadków przejścia te powinny przebiegać płynnie, z wyjątkiem kilku ważnych wyjątków:
- Przejścia między różnymi prowincjami lub do lochów będą zazwyczaj wiązać się z pewnym czasem ładowania, gdy klient ładuje zupełnie nową mapę
- Obecnie nie widać innych graczy ani NPC poza granicami stref
Instancje strefy
Jak wspomniano powyżej, serwer strefowy to dedykowany serwer Unreal obsługujący symulację małej części świata. W końcu serwer strefowy może zostać przeciążony przez zbyt dużą liczbę graczy. Obecnie limit ten wynosi około 150 graczy, ale oczekuje się, że ulegnie on zmianie wraz z lepszym sprzętem i optymalizacjami. Aby uniknąć konieczności zamykania stref w przypadku osiągnięcia maksymalnej liczby graczy, np. w godzinach szczytu, zamiast tego wprowadzamy koncepcję instancji stref. Mechanizm polega na tym, że gdy przekroczymy maksymalną liczbę graczy w strefie, rozdzielamy całą grupę graczy w obrębie danej granicy strefy pomiędzy dwie lub więcej oddzielnych instancji strefy. Każda instancja strefy faktycznie uruchamia oddzielny serwer strefy dla tej samej strefy, ale gracze w danej instancji strefy nie mogą wchodzić w interakcję z graczami w innej instancji.
To oddzielenie dotyczy tylko bezpośrednich interakcji graczy, ale między innymi trwałość budynków działa między instancjami, co oznacza, że budynki są widoczne dla wszystkich. Gdy poziom populacji strefy spadnie, instancje łączą się ze sobą. W przypadku normalnego działania, po osiągnięciu dojrzałości fragmentu, instancja powinna mieć miejsce tylko w wyjątkowych przypadkach, ale na początku może się zdarzać często.
Backend
Oprócz serwerów strefowych reszta backendu zajmuje się koordynacją między serwerami strefowymi, logiką gier transakcyjnych, komunikacją i trwałością. Zdarzają się sytuacje, w których klienci łączą się bezpośrednio z tym backendem poprzez bezpieczne API, np. w celu uwierzytelnienia. Mimo to w większości przypadków serwery strefowe komunikują się z backendem w celu uzyskania określonych usług, takich jak obsługa zapasów, zarządzanie zasobami itp.
Cała ta infrastruktura jest następnie wdrażana, koordynowana i skalowana za pomocą architektury Kubernetes działającej na infrastrukturze chmury.
Pax Dei Alpha Friends and Family
W Galerii opublikowane zostały screeny przedstawiające aktualny wygląd gry oraz Leśną Przystań - wioskę Tolosa.
Głęboko w tym bujnym lesie czeka na Ciebie ta święta przestrzeń - Temple of Peace. Miejsce, w którym odnajdziesz wewnętrzny spokój i zachwycisz się otaczającym Cię światem.
Niewiele rzeczy jest bardziej pewnych: wyjdziesz bardziej oświecony niż przed przybyciem.
Podróżniku, jeśli uznasz, że Twoje poszukiwania były długie i męczące i nadszedł czas na odpoczynek w luksusie, przyjdź do wielkiej sali w tej rezydencji pod gwiazdami, gdzie zmęczenie przygodami zastąpi ciepło paleniska - Rezydencja pod gwiazdami
Stresuje Cię życie w mieście? Szukasz zmiany? Nie szukaj dalej!
Witamy w Peaceful Village - rustykalnej wiosce, zagubionej na odludziu, gdzie możesz zapomnieć o wszystkich swoich problemach
Interesują Cię niezbadane miejsca? Czujesz chęć wędrowania i poznania nieznanego w świecie Pax Dei? Zobacz galerię Explorers
Wróć do czasów swojego dzieciństwa! Rywalizuj ze znajomymi i stwórz najlepszy domek na drzewie!
Dołącz do nas, aby być świadkiem zapierających dech w piersiach widoków i doskonałej harmonii natury i cywilizacji oraz obejrzeć epicką podróż łysego faceta, który odbył własną epicką podróż, odkrywając bogaty i tętniący życiem świat Pax Dei. Zmęczonych przygodami zapraszamy natomiast na relaksujący spacer. Serdecznie zapraszamy do oglądania
Strona 10 z 14