Klasyczny fundament MMO

Zacznijmy od podsumowania kilku kluczowych aspektów systemu walki Pax Dei, które powinny wydawać się bardzo znajome. Pax Dei będzie oferować „świętą trójcę” tanka, healera i różne formy DPS. Mamy także system nienawiści/aggro, którym gracze mogą zarządzać, i punkty zdrowia, które spowodują śmierć, jeśli się wyczerpią (chcesz tego uniknąć); i wytrzymałość do biegania, wspinania się, pływania, siekania, a… nawet ataku.
Krótko mówiąc, Pax Dei będzie zawierać większość typowych mechanik MMO… z wyjątkiem systemu klas.

Wymyśl swoją własną rolę

Pax Dei to sandbox, ponieważ wierzymy w oferowanie naszym graczom maksymalnej swobody we wszystkich możliwych aspektach gry. Pozbycie się klas postaci było więc bardzo świadomą decyzją. W Pax Dei nie ma zajęć do wyboru. Zamiast tego rola twojej postaci wynika z wyposażenia, które zdecydujesz się nosić w danym momencie. A ponieważ gracze wytwarzają wszystkie przedmioty w grze, Twoje indywidualne wybory dotyczące rozwoju postaci są również w dużym stopniu powiązane z zakładami i obiektami rzemieślniczymi, które zbudowałeś wraz ze swoim klanem, oraz ogólną ekonomią gry.

Zaawansowane opcje rzemieślnicze pozwolą ci ulepszyć poszczególne przedmioty unikalnymi zdolnościami, takimi jak zaklęcia, techniki broni, wzmocnienia i osłabienia, pasywne lub aktywne. Będą one oferować różne kombinacje do testowania i optymalizacji w oparciu o gust, styl gry i wyzwania, które chcesz pokonać.

Na przykład konstrukcja tanka może obejmować połączenie pełnego pancerza płytowego, w tym Gromowcowego Oblicza, zdolnego do sprowokowania wroga lub zwiększenia jego agresywności wraz z Kojącym Chokerem, medalionem, który może rzucić zaklęcie Ukojenia - zawsze przydatne, aby uniknąć zaatakowania całego pomieszczenia jednym pociągnięciem. Możesz także zdecydować się na więcej kombinacji hybrydowych: tank pokazany powyżej może zamienić swoje płytowe nagolenniki na skórzane spodnie z zaklęciem leczącym i założyć Hipnotyczną Opaskę, pierścień z zaklęciem hipnozy. Alternatywnie, uzdrowiciel skorzystałby ze wspomnianego powyżej Kojącego Chokera, aby zmniejszyć swoje aggro, gdy jest w trakcie leczenia. Wybór należy do ciebie.

Kompromisy

Dlaczego więc nie po prostu spędzić czasu z trzema pełnymi zestawami i być przygotowanym na każdą ewentualność? Cóż, możesz! Wymagałoby to jednak dokonania określonej liczby kompromisów.

Po pierwsze, zaawansowane zdolności wyposażenia będą również wiązały się z wymaganiami dotyczącymi umiejętności: każdy może używać Świętego Miecza Phaioniosa, ale tylko postać z wystarczającą wiedzą o Magii Światła może skorzystać z jego premii przeciwko demonom. Alternatywnie, niektóre efekty zaklęć zawarte w przedmiocie mogą skalować się wraz z odpowiednim poziomem umiejętności twojej postaci - dzięki czemu zaklęcie Boskiego Uzdrawiania wpojone w twoje szaty będzie znacznie skuteczniejsze w miarę rozwoju umiejętności Magii Życia.

Ponownie, bez ograniczeń związanych z klasą, każda postać może teoretycznie nauczyć się każdej umiejętności w najwyższym stopniu, ale w praktyce w pełni oczekujemy, że nastąpi pewien stopień specjalizacji. Będziesz chciał zoptymalizować synergię między sprzętem, który wyposażasz, a umiejętnościami, które rozwijasz.

Po drugie, istnieje bardzo praktyczne ograniczenie przestrzeni dostępnej w ekwipunku. Oczywiście, ponieważ przedmioty nie są przypisane do postaci, dobrze skoordynowana grupa graczy korzystających z wspólnego wyposażenia znajdzie sposoby na zrównoważenie wydajności i wszechstronności. Jednakże, jeśli chodzi o zbroję, broń, mikstury, odczynniki i inne przedmioty, które będziesz chciał zebrać, aby stworzyć zoptymalizowaną kombinację, bycie przygotowanym na wszystko oznaczałoby pozostawienie wielu cennych łupów, które znajdziesz podczas swoich przygód… A Ty prawdopodobnie tego nie chcesz!

Nagrody…

Porozmawiajmy o najważniejszym fragmencie - łupach. Ponownie możesz spodziewać się klasycznych podstaw, ze wspólnymi tabelami łupów dla podobnych mobów i rzadkimi przedmiotami dla potężnych wrogów. Inne czynniki, takie jak Twoje umiejętności, również mogą mieć wpływ na tabele łupów – ale nie będziemy ujawniać dalszych szczegółów, pozostawiając Ci pewne tajemnice do odkrycia.

Chociaż w obecnym stanie gry (Alfa dla Przyjaciół i Rodzina) możliwe jest łupienie magicznych przedmiotów od wrogów, nie jest to nasz plan długoterminowy. Zamiast tego jedną z głównych nagród w PVE będą rzadkie zasoby, które są niezbędne do wytwarzania przedmiotów wysokiego poziomu, i których nie można zdobyć nigdzie indziej w grze.

Zdobycie najlepszego zestawu bojowego, którego szukasz, będzie wymagało najcenniejszych materiałów, a takie można spotkać tylko w najniebezpieczniejszych miejscach. Z dala od Home Valleys, głęboko w dziczy, w lochach czekają największe zagrożenia i najrzadsze łupy.

W przeciwieństwie do większości współczesnych gier MMO, nasze lochy są w pełni otwartymi miejscami, w których należy spodziewać się spotkań z innymi drużynami. Kolejna szansa na interakcję społeczną: od Ciebie zależy, czy będziesz współpracować… lub rywalizować o rzadkie moby i ich cenne (wspólne) łupy.

…i ryzyko

Żadne spotkanie nie jest kompletne bez ryzyka śmierci i towarzyszących jej kar. Kiedy twojej postaci grozi śmierć, cały twój sprzęt pozostaje przy zwłokach. Bez wskrzeszenia będziesz musiał odzyskać swoje rzeczy. W scenariuszach PvP śmierć niesie ze sobą jeszcze więcej konsekwencji, ponieważ wrogowie (lub sojusznicy) mogą splądrować część twojego sprzętu.

Chociaż nie jesteśmy gotowi ujawnić całego systemu, wiele elementów będzie również trwałych. Ogólnie rzecz biorąc, przedmioty wyższej jakości będą miały większą trwałość. Możesz jednak natknąć się na przepisy na potężną, ale delikatną broń, którą możesz stworzyć i władać, wiedząc, że w końcu się zepsuje. Bądź na bieżąco, ponieważ nadal udoskonalamy i rozwijamy te systemy w Pax Dei.

Nie mów o Fight Clubie

Ten artykuł nie jest o PVP. Mimo to wydaje się, że musimy powiedzieć na ten temat słowo. PVP w Pax Dei zawsze będzie opierać się na zgodzie. W szczególności Home Valleys będą święte: Twój dom nigdy nie będzie mógł zostać uszkodzony przez innych graczy i zawsze możesz wędrować po swojej wiosce i jej okolicach bez obawy, że wpadniesz w zasadzkę. (Jedynym wyjątkiem jest to, że chcemy wprowadzić możliwość pojedynków, nawet w wioskach.)

Zamiast tego chcemy przeznaczyć określone obszary na PvP. Nazywamy je Prowincjami Spornymi. Konfliktowe prowincje będą zawierać unikalne zasoby, których nie można zebrać gdzie indziej (dla jasności: „unikalny” nie oznacza „najlepszy” – inne obszary gry również zawierają unikalne zasoby). Każdy, kto wkroczy do spornej prowincji, zostanie automatycznie oznaczony flagą PvP, którą można usunąć jedynie poprzez opuszczenie obszaru (będzie to nieco bardziej subtelne i złożone, ale masz ogólne pojęcie).

Mamy o wiele więcej pomysłów na Sporne Prowincje (i ogólnie na PvP) i na pewno będziemy chcieli wrócić do całego tematu PvP z większą ilością szczegółów.

Jesteśmy pewni, że ta początkowa konfiguracja zapewni już możliwości wielu ciekawych spotkań bardziej agresywnym członkom naszej społeczności, jednocześnie umożliwiając im znaczący wkład w strukturę społeczną gry.

Słowa na pożegnanie

Naszym celem w Pax Dei jest zapewnienie graczom całkowitej wolności w wybranej przez siebie roli, jednocześnie upewniając się, że każdy może w znaczący sposób przyczynić się do rozwoju świata. Mamy nadzieję, że ten artykuł dał Ci wyobrażenie o tym, jak chcemy wyrazić te zasady w systemach walki i RPG.

Chociaż zanim to wszystko trafi do gry, minie jeszcze trochę czasu – w obecnej wersji te systemy są wciąż w większości w fazie prototypów – teraz już wiesz, co się dzieje w naszej kuchni.

Pax Vobiscum.