Ponad światem
Jaki będzie rozmiar świata Pax Dei?
To otwarty świat. Będzie wiele różnych prowincji, każda o powierzchni około 100 km2. Możesz podróżować z dowolnego miejsca do dowolnego miejsca w grze i nigdy nie otrzymasz prywatnej instancji czegokolwiek.
Pax Dei jest wynikiem uwagi Boskości, a uwaga Boskości jest najsilniejsza wokół centrum świata. A biorąc pod uwagę, że „Heartlands” jest chronione przez Pax Dei, powiedziałbym, że istnieje przekonujący powód, by sądzić, że znajdują się one przynajmniej blisko centrum świata.
Podział świata
Świat Pax Dei jest podzielony na cztery główne regiony oraz cztery regiony pośrednie. Cztery główne regiony to Gallia, Gothia, Iberia i Anatolia. Obecnie twórcy skupiają się na budowie części Gallii, której teren i atmosfera są inspirowane głównie południowo-zachodnią Francją (z zaczarowanym akcentem).
Prowincja to duża część regionu. Będą różne typy prowincji, ale prowincje centralne są najważniejsze (i największe). Innym rodzajem prowincji jest to, co obecnie nazywane jest prowincjami spornymi. Są to prowincje, które jak można się domyślić, są związane z PvP.
Prowincja centralna (heartland) zawiera kilka dolin macierzystych. Domowa dolina to błogosławiona kraina, na której gracze mogą umieszczać swoje działki i budować wioski.
Czy świat jest okrągły czy płaski?
"W swoim gabinecie Silas z Anatolii z pewnością obserwował płaski świat. Nie mógł być pewien, czy jest okrągły, ale zdecydowanie nigdy nie myślał o kulistym kształcie. To wydawałoby się nienaturalne."
Czy gracze, klany itp. będą mogli wyruszyć w dzicz i założyć własne osady?
Na niektórych obszarach nigdy nie będzie można budować (miejsca, które są podatne na nadużycia, takie jak drogi). Ogniska poza działką to jest coś. Można będzie budować na parcelach innych ludzi, jeśli na to pozwolą, więc inteligentny klan może mieć sieć parceli na całym świecie.
Czy będzie jakaś eksploracja wody?
W świecie Pax Dei z pewnością są rzeki i duże zbiorniki wodne. Dużo dyskutowano o statkach i łodziach, ale myślę, że można śmiało powiedzieć, że jest bardzo mało prawdopodobne, aby pierwsza wersja zawierała tę rozgrywkę. Świat zawiera jednak wodę i związaną z nią rozgrywkę.
Będzie woda, będzie brodzenie, będzie pływanie.
Gallia w Pax Dei
„Gallia była jednym z czterech wielkich królestw, które istniały przez eony, ale rozpadły się wraz ze wszystkimi innymi i większością cywilizacji podczas Wielkiego Upadku
Rzut oka na Gallię
Region Galii był kiedyś jednym ze starych ośrodków władzy na świecie. Przejdźmy stamtąd zgodnie z ruchem wskazówek zegara przez znany świat. Mamy Thule na wschodzie, następnie Gothię, Carpathię, Anatolię i Helios na dalekim południu. Potem mamy Iberię i wreszcie Atlantydę przed powrotem do Galii.
Gothia, Anatolia i Iberia to pozostałe trzy regiony nazwane na cześć starożytnych królestw świata, podczas gdy inne regiony, bardziej dzikie i oddalone geograficznie, nigdy w zapisanej historii nie były tak naprawdę objęte Pax Dei.
Zauważmy, że to, co tutaj nakreślono, jest schematycznym obrazem świata Pax Dei. To nie jest takie proste. Ziemie starych królestw mają tendencję do sięgania bardziej w kierunku centrum świata, podczas gdy dzikie regiony rozciągają się bardziej na zewnątrz. Rzeki, jeziora i oceany przeplatają się przez świat, a pasma górskie i inne naturalne lub nienaturalne zjawiska dzielą różne obszary, co czyni to bardziej złożonym, niż się wydaje.
A potem są niezbadane obszary, które rozciągają się między granicami „znanego świata” a prawdziwym krańcem świata, gdziekolwiek i czymkolwiek by to nie było. Niektórzy nazywają to światami obręczy, inni nazywają to po prostu Terra Incognita i po prostu zaznaczają „tutaj są smoki” na swoich mapach, aby ostrzec odważnych poszukiwaczy przygód przed wędrowaniem zbyt daleko. I kto wie, może tam są nieznane istoty i ludzie jeszcze nieodkryci. Są to krainy legend i mitów, z których jedyne wiarygodne znane zapisy pochodzą z Pierwszej Krucjaty, kiedy Phaianos i Armozel wraz z Synami Światła odparli pierwszy najazd demonicznych legionów na to Stworzenie, ponad dwa tysiące lat temu .
Wreszcie, czytelnik powinien zauważyć, że to, o czym tutaj mówiliśmy, to „znany świat”, samo Stworzenie. Mogą jeszcze istnieć inne nieodkryte miejsca materialne, stworzone przez istoty silne duchem, istoty, które niekoniecznie uznają za korzystne przebywanie pod okiem Boskości, z jakiegokolwiek powodu."
Inis Gallia
„Gallia była jednym z czterech wielkich królestw, które istniały przez eony, ale rozpadły się wraz ze wszystkimi innymi i większością cywilizacji podczas Wielkiego Upadku
Region Galii był kiedyś jednym ze starych ośrodków władzy na świecie.
Prowincje
Inis Gallia ma kilka prowincji. Są to:
- Jura
- Aras
- Ardennes
- Langres
- Trecassis
- Nones