Aktualności
Wstęp do monetyzacji Pax Dei
Odkąd kilka miesięcy temu Mainframe ujawniło Pax Dei, zamierzony model biznesowy stał się powracającym tematem rozmów w społeczności i dlatego uznali, że ważne jest, aby podzielić się ze społecznością swoimi przemyśleniami na ten temat. Kwestia monetyzacji jest wciąż otwarta. Mainframe zdaje sobie też sprawę, że nie będzie w stanie zadowolić wszystkich, ponieważ wszyscy mają inne oczekiwania, jeśli chodzi o wrażenia z gry, dlatego podzielili się kilkoma wyjaśnieniami dotyczącymi największych obaw/pytań. Priorytetem przy projektowaniu tego systemu będzie zapewnienie, że przyczyni się on do ekonomii opartej na graczach i długoterminowego dobrego stanu gry. Mainframe będzie chciało przetestować, powtórzyć i uzyskać opinie społeczności, aby upewnić się, że system będzie odpowiadać większości graczy.
Kilka wyjaśnień:
- Subskrybujesz: utrzymujesz swoje działki przy życiu i budynek w nienaruszonym stanie, jeśli przestaniesz, budynek w końcu ulegnie zniszczeniu, a działka zostanie usunięta. Jeśli wrócisz, zanim to się stanie, nic się dla ciebie nie zmieni.
- Demo: bezpłatny, ograniczony dostęp do gry, który zostanie określony później.
- Potencjalne mikrotransakcje: kosmetyki, transfer na inny serwer Pax Dei. Nic, co zapewniłoby graczom przewagę.
- PLEX/Token: wciąż omawiamy pomysł, nie ma gwarancji, czy to nastąpi, czy nie
Plex/Token
Plex/WoW Token to temat, który dzieli. Może znakomicie rozwiązać niektóre problemy, ale niektórzy członkowie społeczności mogą zgłaszać wątpliwości. Dzięki naszemu połączonemu doświadczeniu z EVE i WoW mamy pewne spostrzeżenia na temat budowania takich systemów i jak można się domyślić, „zniszczenie gry nie do naprawienia” nie jest częścią naszych planów.
Parcele i uwolnienie gruntów
Nie zostały jeszcze ustalone dokładne ramy czasowe wygaśnięcia prawa własności parceli i udostępnienia ziemi innym graczom. Wciąż daleko jest od pełnej wersji Pax Dei i Mainframe chce wykorzystać nadchodzący czas, aby zobaczyć, jak gracze angażują się w grę i usłyszeć opinie społeczności, zanim podejmie decyzje. Rozumieją ograniczenia związane z utratą działki i rozważają różne opcje poradzenia sobie z tym. Zdają sobie też sprawę z tego, że aby zapewnić każdemu optymalną rozgrywkę, nie można pozostawiać działek bez nadzoru na dłuższy czas. Nie będzie to miało wpływu na twoją postać, a jedynie na budynki i zasoby znajdujące się na parceli.
Ponadto Mainframe uważa, że klan, do którego należysz, powinien mieć pierwszeństwo zakupu parceli, którą uwalniasz, aby nie utracił części swojej wioski.
Przedmioty kosmetyczne
Jeśli chodzi o przedmioty kosmetyczne jakie mogą zostać wdrożone, aby zapewnić, że ekonomia w grze pozostanie w 100% zależna od graczy to np. odmiany przepisów, które istnieją w grze, z tymi samymi warunkami wstępnymi, z tymi samymi statystykami i podobnymi komponentami (lub nawet tymi samymi).
Mainframe nie planujemy sprzedawać w sklepie przedmiotów „niezwiązanych z tematem Pax Dei”. Style i motywy będą takie same, aby zachować nienaruszone zanurzenie. W sklepie nie będzie na przykład (nie)zbroi elfów z epoki high-fantasy ani latającego pegaza.
Ponadto priorytetem jest rozwój gry i jej funkcji, elementy kosmetyczne są dodatkową możliwością i zawsze będą w pełni opcjonalne.
Najważniejsze wnioski z testu alfa „Home Valley”
Dwa główne cele związane z alfą „Home Valley” to:
- przetestowanie technologii w celu ulepszenia i naprawienia problemów.
- przetestowanie rozgrywki związanej z eksploracją, zbieraniem, wytwarzaniem i budowaniem.
Pika i buczy
Nie będziemy wnikać w szczegóły techniczne, ale test był niezwykle pomocny! Naprawiliśmy kilka problemów z wydajnością, których wcześniej nie byliśmy w stanie wykryć – na przykład problem z niewidzialnością budynków, który był związany z wycinaniem drzew! Zatwierdziliśmy także nasz system warstw świata — system, który tworzy nową warstwę części świata, gdy osiągnie ona określoną pojemność. Główną trudnością była dla nas możliwość odtworzenia budynków w czasie rzeczywistym na różnych warstwach – tzn. jeśli ktoś buduje w warstwie 1, osoby w warstwie 2 mogą zobaczyć, jak budynek jest wznoszony. System działa całkiem sprawnie i jest (jak na razie) bardzo solidny.
Budynki i parcele
Byliśmy pod ogromnym wrażeniem tego, co wszyscy zbudowaliście! Wiedzieliśmy, że system budowania ma potencjał, ale nie spodziewaliśmy się tych wszystkich zamków i wiosek, a także tak dużej kreatywności w przypadku niektórych elementów! Aby wspierać kreatywność alfa zapewniła swobodę przemieszczania parceli bez ograniczeń konstrukcyjnych. Ta nowo odkryta swoboda umożliwiła małym zespołom budowanie wspaniałych zamków i wielu kreatywnych budynków. Jednak w miarę postępów będziemy musieli udoskonalić tę swobodę. Nasze nadchodzące ograniczenia budowlane służą wieloaspektowym celom: chronią konstrukcje przed przypadkowym zniszczeniem poprzez pozwolenia na działki i mają na celu utrzymanie harmonijnego i zrównoważonego obszaru świata.
Dodatkowe uwagi na temat budynków, w przypadkowej kolejności:
- Udoskonalanie przyciągania budynków: aby zwiększyć funkcjonalność, mechanizm przyciągania służący do umieszczania elementów budynków wymaga udoskonalenia.
- Równowaga w przepisach budowlanych: osiągnięcie równowagi w przepisach budowlanych stwarza wyzwania, zwłaszcza w tworzeniu korzyści dla wysiłków grupowych (bez konieczności tworzenia zamku czymś trywialnym do wzniesienia), jednocześnie pozostając dostępnym dla graczy solo lub w małych grupach.
- Rozszerzanie zawartości budynków: plany obejmują wprowadzenie nowej zawartości bloków konstrukcyjnych, obejmującej nowe poziomy postępu, typy bloków i rekwizyty w celu urozmaicenia istniejących struktur. Jednak następna faza testowa może obejmować te same elementy, ponieważ nie będzie się skupiać na budowaniu!
- Udoskonalenia systemu budynków: ten test alfa ujawnił i rozwiązał wiele problemów dotyczących systemów budynków i parceli, zwiększając niezawodność i ogólną wydajność. Sieć w budynkach nadal zużywa niepotrzebną przepustowość i uważamy, że wydajność w większych wioskach mogłaby być lepsza. Nasi czarodzieje techniczni wykonali już fantastyczną robotę, ale są pewni, że nadal mogą poprawić wydajność.
- Odradzanie się zasobów na parcelach: Odradzanie się zasobów na parcelach jest dopracowywane, aby zapobiec nakładaniu się elementów składowych.
- Znaki i tablice: rozważamy dodanie tablic i/lub znaków, na których będzie można pisać, tworzyć znaki, opisywać skrzynie itp. Nie nastąpi to jednak wkrótce.
Zasoby i rzemiosło
- Równoważenie zasobów: oceniamy ilości zasobów i ich lokalizację, mając na celu dodanie większej ilości zasobów do dzikich terenów. Niektórych zasobów było albo za dużo, albo za mało, a niektóre nie miały żadnego celu, co spowodowało zmiany.
- Modyfikacje przepisu: sprawdzamy poziom trudności każdego przepisu; niektóre są zbyt łatwe, inne natomiast stanowią zbyt duże wyzwanie.
- Postęp i umiejętności: niektóre umiejętności rzemieślnicze wymagają nadmiernego szlifowania, a niektórych brakuje lub nadal wymagają dużo pracy. Do następnego testu dodajemy mnóstwo treści, które, mamy nadzieję, dadzą Wam o wiele więcej powodów do poznawania świata. Oceniamy również, które przepisy powinny należeć do przetwarzania, a które do zwykłych rzemieślników, aby uniemożliwić graczom pozostawanie w bezruchu przez dłuższy czas podczas tworzenia.
- Porażka w rzemiośle: w tej chwili, jeśli nie uda ci się wytworzyć przedmiotu, tracisz wszystkie zasoby z przepisu. Nie tak chcemy, aby system działał w dłuższej perspektywie – zastanawiamy się nad zwróceniem części zasobów w przypadku niepowodzenia, w zależności od tego, jak bardzo poniosłeś porażkę. W końcu pojawią się mechaniki, które wynagrodzą cię za doskonałe odniesienie sukcesu, umożliwiając tworzenie przedmiotów „mistrzowskich”. Ale te systemy będą wymagały czasu.
- Wytrzymałość: prawdopodobnie nie usuniemy kosztu wytrzymałości z pętli zbierania zasobów, ale system wymaga dostrojenia. Chcemy skalować mechanikę w zależności od poziomu umiejętności, więc gdy już podniesiesz umiejętności i użyjesz sprzętu wyższego poziomu, nie będziesz ograniczany wytrzymałością podczas żniw. Jest to jedna z wielu dróg, które zamierzamy wykorzystać, aby zapewnić oddanym zbieraczom cele w zakresie rozwoju.
- Zarządzanie zapasami: uważnie przyglądamy się zarządzaniu zapasami. Jest to trudne, ponieważ nie chcemy trywializować konieczności utrzymywania porządku, ale jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że niektóre aspekty zarządzania zapasami mogą być bardzo uciążliwe. Nie wprowadzamy obecnie zasadniczych zmian w systemie zapasów, ale z pewnością usprawnimy te przepływy w przyszłości.
Nie możemy się doczekać, aż pokażemy Ci wszystkie zmiany i ulepszenia, które wprowadzamy w kolejnej fazie testowej, która powinna być dostępna już niedługo, w pierwszym kwartale 2024 r. W miarę upływu czasu upewnij się, że Twoje konto jest gotowe na następny test! Nie zapomnij o użyciu tokenu przyjacół "paxdei.pl"
Farmimy EQ
Zapraszam do obejrzenia filmiku przedstawiającego farmienie ekwipunku podczas alfy „Home Valley” Pax Dei
Z autorem filmiku można porozmawiać na naszym discordzie.
Zamknięcie serwera testowego alfa „Home Valley”
Ten test alfa dobiegł końca i wszystkie serwery zostały zamknięte.
Zespół Mainframe przesyła podziękowania wszystkim testerom za ich cenne uwagi i niekończący się entuzjazm podczas śledzenia błędów, budowanie niesamowitych konstrukcji i pokonywanie wielu niebezpiecznych… jeleni!
Zespół poświęci teraz trochę czasu na zapoznanie się z opiniami przesłanymi w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Wkrótce skontaktuje się, aby porozmawiać o nadchodzących dostosowaniach i zmianach, a także wyjaśnić niektóre funkcje, które mogły być do tej pory niejasne.
Pax vobiscum
Koniec testu alfa „Home Valley”
Jutro (27.11.23) o godz. 23:00 serwery alfa zostaną zamknięte. Nadal masz trochę czasu, aby zbadać ostatni loch, zebrać trochę drewna, aby ukończyć swój dom i zrobić kilka zrzutów ekranu jako „pamiątkę”.
Nie zapomnij przekazać nam swojej opinii o testach, ponieważ potrzebna jest, aby wprowadzić zmiany i ulepszenia gry.
Alfa „Home Valley” - stres test 24.11.23
24 listopada 2023 15:00 rozpocznie się test mający przetestować serwery Pax Dei, a zwłaszcza osiągnąć szczyt współbieżności w jednym konkretnym obszarze.
Co musisz zrobić? Zalogować się postacią, umieścić parcelę, zebrać zasoby, rozpocząć budowę, porozmawiać ze znajomymi, chodzić, biegać, pływać, zabijać potężne borsuki i tak dalej… W okolicy będzie także kilku członków zespołu deweloperskiego Pax Dei.
Uwaga: mogą wystąpić awarie serwerów.
Rozpoczęcie: 24 listopada 2023 15:00
Czas trwania: 1-2 godziny (do osiągnięcia capa)
Lokalizacja: Inis Gallia / Ardeny
Przyjdźcie i bawcie!
Alfa „Home Valley” - komunikat Mainframe 22.11.23
"Witajcie Paxianie,
Zauważyliśmy, że niektóre osoby, które otrzymały zaproszenie e-mailem, nadal nie otworzyły swojej poczty, co oznacza, że wciąż mamy trochę wolnego miejsca w świecie Pax Dei, aby powitać nowych graczy i upewnić się, że uda nam się osiągnąć nasz cel, jakim jest wypełnienie pełnego fragmentu .
W związku z tym zdecydowaliśmy się wysłać dodatkową falę zaproszeń pocztą elektroniczną - co zwiększy łączną liczbę wszystkich zaproszeń wysłanych pocztą elektroniczną do osób, które zarejestrowały się na stronie do ponad 11 tys., do których dodawane są zaproszenia wysłane do Przyjaciele i rodzina oraz twórcy treści.
Jeśli zarejestrowałeś się w Alpha przed ostatecznym terminem 12 listopada, sprawdź swoją skrzynkę odbiorczą i folder ze spamem, aby niczego nie przegapić. Wszystkie instrukcje dotyczące wykorzystania kodu i instalacji gry znajdują się w wiadomości e-mail.
Pamiętaj, że chociaż staramy się, aby grupy były razem (używając tego samego tokena znajomego), w niektórych przypadkach może się zdarzyć, że niektórzy członkowie grupy nie zostaną zaproszeni, ponieważ ich konta nie spełniają kryteriów selekcji (zarejestrowali się zbyt późno, token znajomego został dodany zbyt późno lub konfiguracja nie spełnia naszych kryteriów).
Jak już wspomnieliśmy, niektórzy z Was nie otrzymają zaproszenia na tę fazę testu – rozumiemy Wasze rozczarowanie. Od czasu naszego ogłoszenia w marcu do naszego testu alfa zapisała się duża liczba osób i choć chcielibyśmy zaprosić wszystkich, niestety nie jest to możliwe, ponieważ jesteśmy ograniczeni naszą infrastrukturą serwerową.
Chcielibyśmy również przypomnieć, że nasze serwery Alpha zostaną zamknięte 27 listopada o godzinie 23:00."
Strona 9 z 15