Odkąd kilka miesięcy temu Mainframe ujawniło Pax Dei, zamierzony model biznesowy stał się powracającym tematem rozmów w społeczności i dlatego uznali, że ważne jest, aby podzielić się ze społecznością swoimi przemyśleniami na ten temat. Kwestia monetyzacji jest wciąż otwarta. Mainframe zdaje sobie też sprawę, że nie będzie w stanie zadowolić wszystkich, ponieważ wszyscy mają inne oczekiwania, jeśli chodzi o wrażenia z gry, dlatego podzielili się kilkoma wyjaśnieniami dotyczącymi największych obaw/pytań. Priorytetem przy projektowaniu tego systemu będzie zapewnienie, że przyczyni się on do ekonomii opartej na graczach i długoterminowego dobrego stanu gry. Mainframe  będzie chciało przetestować, powtórzyć i uzyskać opinie społeczności, aby upewnić się, że system będzie odpowiadać większości graczy.

Kilka wyjaśnień:

  • Subskrybujesz: utrzymujesz swoje działki przy życiu i budynek w nienaruszonym stanie, jeśli przestaniesz, budynek w końcu ulegnie zniszczeniu, a działka zostanie usunięta. Jeśli wrócisz, zanim to się stanie, nic się dla ciebie nie zmieni.
  • Demo: bezpłatny, ograniczony dostęp do gry, który zostanie określony później.
  • Potencjalne mikrotransakcje: kosmetyki, transfer na inny serwer Pax Dei. Nic, co zapewniłoby graczom przewagę.
  • PLEX/Token: wciąż omawiamy pomysł, nie ma gwarancji, czy to nastąpi, czy nie

Plex/Token

Plex/WoW Token to temat, który dzieli. Może znakomicie rozwiązać niektóre problemy, ale niektórzy członkowie społeczności mogą zgłaszać wątpliwości. Dzięki naszemu połączonemu doświadczeniu z EVE i WoW mamy pewne spostrzeżenia na temat budowania takich systemów i jak można się domyślić, „zniszczenie gry nie do naprawienia” nie jest częścią naszych planów.

Parcele i uwolnienie gruntów

Nie zostały jeszcze ustalone dokładne ramy czasowe wygaśnięcia prawa własności parceli i udostępnienia ziemi innym graczom. Wciąż daleko jest od pełnej wersji Pax Dei i Mainframe chce wykorzystać nadchodzący czas, aby zobaczyć, jak gracze angażują się w grę i usłyszeć opinie społeczności, zanim podejmie decyzje. Rozumieją ograniczenia związane z utratą działki i rozważają różne opcje poradzenia sobie z tym. Zdają sobie też sprawę z tego, że aby zapewnić każdemu optymalną rozgrywkę, nie można pozostawiać działek bez nadzoru na dłuższy czas. Nie będzie to miało wpływu na twoją postać, a jedynie na budynki i zasoby znajdujące się na parceli.

Ponadto Mainframe uważa, że klan, do którego należysz, powinien mieć pierwszeństwo zakupu parceli, którą uwalniasz, aby nie utracił części swojej wioski.

Przedmioty kosmetyczne

Jeśli chodzi o przedmioty kosmetyczne jakie mogą zostać wdrożone, aby zapewnić, że ekonomia w grze pozostanie w 100% zależna od graczy to np. odmiany przepisów, które istnieją w grze, z tymi samymi warunkami wstępnymi, z tymi samymi statystykami i podobnymi komponentami (lub nawet tymi samymi).

Mainframe nie planujemy sprzedawać w sklepie przedmiotów „niezwiązanych z tematem Pax Dei”. Style i motywy będą takie same, aby zachować nienaruszone zanurzenie. W sklepie nie będzie na przykład (nie)zbroi elfów z epoki high-fantasy ani latającego pegaza.

Ponadto priorytetem jest rozwój gry i jej funkcji, elementy kosmetyczne są dodatkową możliwością i zawsze będą w pełni opcjonalne.