Zespół składa się z programistów o bardzo różnych doświadczeniach, z programistami AAA z Remedy i innych studiów oraz deweloperami MMO, takimi jak Reynir Hardarson, który jest uznawany za oryginalnego twórcę Eve Online i Sulka Haro, która pracowała przez długi czas nad Habbo Hotel. Zależy nam na stworzeniu gry, która maksymalizuje interakcję międzyludzką. Większość gier MMO uważa, że gracze wymieniający się przedmiotami psują ekonomię gry, ale my jesteśmy tego przeciwieństwem i chcemy mieć jak najmniejsze bariery dla graczy, którzy wspólnie cieszą się Pax Dei. Uważamy, że nowy gracz otrzymujący sprzęt na początek to wspaniała rzecz. Możliwość wspólnego budowania domów jest fantastyczna. A co najważniejsze, chcemy stworzyć środowisko, w którym nowy gracz i ktoś, kto gra w tę grę od dłuższego czasu, mogą sensownie razem grać, co nie jest możliwe w większości gier MMO. Więc tak – szukamy najlepszych gier, które mocno zachęcały i umożliwiały graczom wspólną zabawę i kontakty towarzyskie, i traktujemy to jako podstawową zasadę, którą stosujemy w całym projekcie gry.