Wraz z nadejściem verse 3 wprowadzona zostanie największa jak dotąd aktualizacja RPG i systemu walki. Prace nad tymi zmianami trwały niemal sześć miesięcy i stanowią one fundamentalne przebudowanie podstawowych systemów Pax Dei.
Powody zmian
Do tej pory walka w Pax Dei była nieco płytka, z ograniczonymi opcjami taktycznymi i ekwipunkiem, który nie miał wystarczającego znaczenia. Ta aktualizacja odpowiada na te problemy, wprowadzając:
- Wyraźne role bojowe (Tank, DPS, Healer) bez wymuszania sztywnych buildów. Hybrydowe konfiguracje pozostają możliwe, zwłaszcza dzięki mieszaniu pancerzy i synergii ekwipunku. To Ty decydujesz, kim jesteś na polu bitwy.
- Znaczenie ekwipunku: zbroje, bronie i zaklęcia mają teraz duży wpływ na strategię i skuteczność.
- Większą kontrolę dla graczy dzięki taktycznemu systemowi walki, ulepszonemu interfejsowi oraz wspólnemu zasobowi zwanemu Duchem (Spirit).
- Dopasowanie progresji do stylu gry: im częściej używasz danego sprzętu, tym bardziej Twoja postać się w nim specjalizuje.
- Wprowadzenie Item Power – wskaźnika mocy przedmiotów, który czyni skalowanie ekwipunku widocznym, znaczącym i zależnym od umiejętności.
To nie jest zwykła łatka – to pierwszy krok ku nowemu Pax Dei.
Zaktualizowany system walki: głębszy, mądrzejszy i bardziej celowy
Item Power i progresja
Każda broń i element zbroi mają teraz wskaźnik Item Power, który rośnie wraz z jakością sprzętu i Twoim poziomem umiejętności bojowych. Wprowadzono także Umiejętności Zbroi, które określają skuteczność używania konkretnych typów pancerza. Wyższej klasy ekwipunek wymaga wyższych umiejętności.
Doświadczenie bojowe zdobywasz za zabijanie przeciwników, co bezpośrednio podnosi poziom Twoich umiejętności broni i zbroi. Im trudniejszy przeciwnik, tym więcej XP otrzymujesz. Członkowie drużyny w pobliżu dzielą się doświadczeniem, szczególnie podczas walki z weteranami (oznaczonymi czaszką).
Mniej slotów ekwipunku, większy wpływ
Zredukowano liczbę slotów (np. sloty na ramiona i górę ciała zostały połączone), aby uprościć ekwipunek, nie tracąc przy tym głębi budowania postaci. Każdy pozostały element ma większe znaczenie dla zdolności i statystyk Twojej postaci.
Ekwipunek: więcej niż tylko statystyki
Przeprojektowano wszystkie klasy zbroi, aby wspierały konkretne role bojowe:
- Ciężka zbroja: wysoka odporność fizyczna, zwiększone generowanie zagrożenia, bonusy do blokowania, skuteczność kontroli tłumu i odporność na nią. Idealna dla tanków, zapewnia wytrzymałość i kontrolę tłumu.
- Średnia zbroja: zrównoważona wytrzymałość i obrażenia, frontowa linia DPS i użyteczność.
- Lekka zbroja (odzież): najsłabsza obrona, najsilniejsze obrażenia i leczenie, zaklęcia dla healerów i czarodziei.
Podstawowe elementy ekwipunku – głowa, klatka piersiowa, nogi i stopy – mają teraz wbudowane zaklęcia, nawet na poziomie zwykłym. Do wyboru jest 36 unikalnych zaklęć na całym sprzęcie, więc każdy element ma znaczenie od samego początku. Zachęcamy także do mieszania typów zbroi, aby dopasować bonusy zaklęć i statystyk do swojego buildu.
Ciężka zbroja
- Na głowie: Taunt – prowokuje wroga do ataku na Ciebie, a dodatkowo zmniejsza jego obrażenia o 25% na 4 sekundy.
- Na piersi: Ironroot Grasp – podczas ładowania zaklęcia stajesz się nieruchomy, a wrogowie w zasięgu zostają przywiązani do ziemi.
- Na klatce: Windlash – przyciąga wroga do Ciebie i unieruchamia go na 2 sekundy.
Średnia zbroja
- Na głowie: Jester’s Flask – rzuca flaszką, która spowalnia ruch wrogów o 40% i zmniejsza ich obrażenia fizyczne o 12% na 10 sekund.
- Na piersi: Ambush – stajesz się niewidzialny i zyskujesz wzmocnione ataki podczas ukrycia.
Lekka zbroja
- Na piersi: Divine Shield – przez 4 sekundy odbijasz całą otrzymaną obrażenia wręcz na atakującego i leczysz się o tę samą wartość.
- Na stopach: Spirit Stride – zwiększa prędkość ruchu o 20% i regeneruje 5.9 ducha na sekundę przez 7 sekund.
Bronie: trzy unikalne specjalne ataki na broń
Każda broń będzie miała trzy unikalne specjalne ataki, bez ogólnych bonusów do ostatniego ciosu. Każdy typ broni ma wyraźną tożsamość, która definiuje Twoją rotację i strategię walki.
Maczuga:
- Earthquake – gwałtowny cios w ziemię, który powoduje pęknięcia pod Twoimi stopami. Uderzenie zadaje 403 obrażenia i osłabia wrogów, zmniejszając ich zadawane obrażenia o 12,5% na 8 sekund.
Wielka maczuga:
- Tempest Command – stajesz się okiem burzy. Kontrolujesz gwałtowne wiatry, które wirują wokół Ciebie, przyciągając pobliskich wrogów w zasięg. Wrogowie trafieni przez efekt zostają unieruchomieni na 2 sekundy.
Wielka siekiera:
- Sunder – cios z góry, który zmniejsza fizyczną obronę celu poprzez nakładanie efektu rozrywania pancerza, który się kumuluje.
- Vicious Sweep – szeroki zamach, który zadaje 354 obrażenia. Wszystkie trafione cele otrzymują ładunki rozrywania pancerza równe najwyższej liczbie stacków na trafionych przeciwnikach.
Miecz:
- Interrupt – kopnięcie, które przerywa rzucanie zaklęcia i ucisza przeciwnika, jeśli się powiedzie.
Wielki miecz:
- Guard Breaker – ciężki, podnoszący cięcie, które przebija blok, zadając 348 obrażeń. Udane przełamanie bloku chwilowo ogłusza przeciwnika.
Laski lecznicze: lepsze narzędzia do leczenia
Trzy nowe laski lecznicze, każda z pełnym zestawem zaklęć leczniczych, wprowadzają dedykowane role healerów w grupach lochów.
Laska Kleryka:
- Divine Missive – wystrzeliwuje pocisk leczący sojuszników w promieniu 4 metrów o 202 punkty zdrowia.
- Divine Intervention – leczy cel poniżej 40% zdrowia za 380 punktów, w przeciwnym razie leczy za 175.
Laska Sylwana:
- Regrowth – nakłada stos Regrowth, leczący 15, 30, 45 punktów zdrowia na sekundę przez 8 sekund. Po 3 stosach kolejny stos daje 173 zdrowia i usuwa wszystkie stosy.
- Overgrowth – Leczy sojuszników w promieniu 7 metrów, przy czym ilość leczenia zależy od liczby stosów Regrowth na każdym z nich. Wartości leczenia to odpowiednio: 111, 137, 130, 232 (w zależności od poziomu lub stopnia umiejętności). Dodatkowo odświeża czas trwania wszystkich efektów Regrowth na leczonych celach.
Nowy zasób – Duch (Spirit)
Te zdolności zużywają teraz Ducha, nowy zasób wspólny dla wojowników i magów, dodając dodatkową warstwę taktyki i wyboru momentu użycia.
Ulepszona rozgrywka w lochach
- Całkowicie przebalansowano grę, ze szczególnym naciskiem na trudność. Progresja powinna być płynniejsza, a trudniejsze treści (np. lochy) bardziej wymagające.
- Poprawiono zachowanie AI w poruszaniu się do i wokół graczy. Usunięto tymczasowe teleportacje przeciwników – teraz, jeśli pojawią się problemy z pathingiem, wrogowie resetują pozycję zamiast teleportować się do drużyny.
- Ułatwiono zarządzanie aggro, dzięki nowym zaklęciom i broniom dla tanków.
Aktualizacje interfejsu i sterowania
Wprowadzono ulepszenia w sterowaniu i interfejsie walki, w tym:
- Nowy domyślny układ klawiatury z dostępem do wszystkich 7 zdolności bez potrzeby używania modyfikatorów.
- Aktualizacje HUD, pokazujące zasób Ducha oraz nowe opcje celowania w drużynie i rzucania zaklęć na siebie.
Co dalej?
Te zmiany to fundament pod przyszłość Pax Dei:
- Większa głębia rzemiosła powiązana z tożsamością ekwipunku.
- Bogatsze tabele łupów i inteligentniejszy rozkład przedmiotów.
- Większa różnorodność buildów i lepsza kompozycja drużyn w lochach.
Dzięki tym aktualizacjom Pax Dei stanie się światem, w którym wybory ekwipunku, styl gry i decyzje bojowe naprawdę kształtują Twoją przygodę.