Twórcy Pax Dei podziękowali wszystkim, którzy zagłębili się w ich ostatnią prezentację nadchodzącego systemu RPG. Chcieliby także wyjaśnić kilka ważnych aspektów aktualizacji, bazując na opiniach graczy
Duch vs Wytrzymałość
- Duch jest używany wyłącznie do czarów, w tym tych rzucanych w zbroi, za pomocą Laski Leczniczej oraz specjalnych ataków broni.
- Wytrzymałość pozostaje niezbędna do działań fizycznych, takich jak blokowanie, zbieranie surowców, pływanie, sprint, skakanie i wspinaczka.
Te dwa zasoby działają bardzo różnie:
- Wytrzymałość: Mały zasób, szybka regeneracja.
- Duch: Duży zasób, powolna regeneracja.
Laska Lecznicza i jej skuteczność
- Laski Lecznicze to przede wszystkim narzędzia wsparcia, ale posiadają słaby atak pociskowy (lewy przycisk myszy).
- Granie solo jest możliwe, jednak rozwijanie postaci leczącej najlepiej sprawdza się w grupie.
Ulepszenia celowania:
- ALT – rzucanie czarów na siebie.
- F1–F6 – celowanie w członków drużyny.
Sigile i rzadkość przedmiotów
- Sigile są nadal wymagane do tworzenia niektórych nowych przedmiotów.
- Przedmioty mają teraz poziomy rzadkości: Pospolite, Niepospolite, Rzadkie. Przedmioty pospolite nie wymagają reliktów.
Zbroja, broń i mobilność
- Wszyscy gracze poruszają się z taką samą bazową prędkością, niezależnie od wagi zbroi. Jednak przedmioty w slocie stóp zawierają czary, które mogą tymczasowo zwiększyć prędkość ruchu.
- Ciężka zbroja: Większa ochrona, większa prowokacja/agresja, ale wolniejsze zadawanie obrażeń.
- Broń dla tanków (Buława, Wielka Buława): Niższe DPS, ale generują większą prowokację/agresję.
Role bojowe i progresja
- System wspiera role takie jak tank, healer i DPS, bez blokowania wyboru. Czarów/statystyk/typów zbroi nie można modyfikować osobno, ale można łączyć różne przedmioty z różnych typów zbroi, które mają różne statystyki i czary.
- Każdy typ zbroi i slot ma teraz własną umiejętność bojową.
- Doświadczenie bojowe zdobywa się przez pokonywanie wrogów i jest ono dzielone z drużyną i przyznawane dla wszystkich wyposażonych broni i typów zbroi. Zabijanie weteranów (wrogów grupowych z czaszkami przy nazwach) daje więcej XP.
- Przełączanie ekwipunku (zbroi) jest zablokowane podczas walki.
Broń i umiejętności
- Każda broń ma teraz „pakiet” 3 wbudowanych umiejętności, dostosowanych do stylu i roli.
- Typy broni są dostępne na wszystkich poziomach, więc wybór zależy od stylu gry, a nie tylko poziomu przedmiotu.
Blokowanie i obrona
- Tarcze i broń dwuręczna mogą blokować.
- Broń jednoręczna i Laski Lecznicze nie mogą blokować.
Czarowanie i PvP/PvE
- Niektóre starsze czary, takie jak Mesmerize, czy Pacify nadal nie działają w PvP.
- Czas odnowienia: np. Ambush (czar na klatkę piersiową) ma zazwyczaj 50–70 sekund cooldowna (może to jeszcze ulec zmianie).
Trwałość i łupy
- Trwałość ciężkiej zbroi i broni rośnie, trwają prace nad większą przebudową trwałości.
- Tabele dropu łupów są balansowane.
- Silniejszy ekwipunek ma być rzadki, trudniejszy do stworzenia, ale z lepszą trwałością.
Wymagania umiejętności
- Ekwipunek ma teraz minimalne wymagania dotyczące umiejętności bojowych. Na przykład, jeśli przedmiot wymaga 30 poziomu umiejętności, musisz go mieć, by go założyć.
- Umiejętności bojowe wpływają na siłę przedmiotu, więc inwestowanie w swoją rolę ma znaczenie.
Co dalej?
Twórcy Pax Dei obiecują opublikować wkrótce prezentację dotyczącą zmian w rzemiośle. Rozważają także zorganizowanie sesji pytań i odpowiedzi z deweloperami w nadchodzących dniach, gdy zbliżymy się do premiery Verse 3.