Witamy na naszym pierwszym wydarzeniu społecznościowym: Wielkim Spotkaniu Gallii!
Co czeka na horyzoncie, gdy opuścisz swoją rodzinną dolinę? W ramach wydarzenia Tygodnia Przedpremierowego wybierasz się na przygodę!
- Postacie – w ramach tego wydarzenia każdy uczestnik otrzymuje cztery miejsca na postacie, dzięki czemu możesz odkrywać rozległy świat Pax Dei tak długo, jak chcesz.
- Parcela - Na potrzeby tego wydarzenia każdy uczestnik będzie miał dwie parcele. Te dwie parcele są oddzielne i mogą być używane w dowolnym regionie, razem lub osobno.
- System rozpadu - Jeśli chodzi o najnowszą Alfę, istnieje teraz system rozpadu. Zwolnienie parceli lub usunięcie postaci z parcelą spowoduje opuszczenie wszystkich budynków i ekwipunku w świecie gry. Wszystkie kontenery, ich zawartość oraz wszystko inne umieszczone na działce stanie się publiczne. Jeśli gracz zajmie parcelę w tym samym miejscu, automatycznie przejmuje kontrolę nad wszystkim, co tam pozostało, a proces rozkładu zostaje zatrzymany.
- Ostatnie zmiany w walce — wprowadziliśmy wiele zmian (dużych i małych) do bieżącej rozgrywki, aby poprawić wrażenia z gry i szybkość reakcji walki, lokomocji oraz rąbania drewna/wydobycia. Główne problemy, na które zwracaliśmy uwagę w tej iteracji, wiązały się z ogólnym poczuciem braku reakcji sterowania i niezgrabnym uczuciem „pływania”, jakiego doświadczali gracze, próbując manewrować i wykonywać czynności. Co najbardziej zauważalne, możesz teraz znacznie łatwiej przełączać się pomiędzy atakiem/ruchem, gdzie akcje bojowe nie zmuszają cię do pozostania w miejscu przez długi czas po uderzeniu. Przyspieszenie postaci jest również szybsze, a przejścia w turach są bardziej responsywne i zachowują się spójnie. Podczas ścinania drzew i wydobywania postać obraca się teraz prawidłowo w stronę drzewa lub złoża wydobywczego.
Kilka dodatkowych ważnych punktów:
Wprowadzono wspomaganie celowania
Naprawiono sekwencję specjalnego ataku włócznią
Gracze w trybie PvP nie widzą już wrogich graczy na mapie - Wczesny postęp w grze — wprowadziliśmy wiele zmian we wczesnym rozwoju Twojej postaci, jeśli chodzi o umiejętności rzemieślnicze i odblokowywanie przepisów. Powinno to przebiegać znacznie płynniej i mniej ograniczająco niż podczas poprzedniego testu alfa.
- Rzemiosło – daliśmy wszystkim profesjom trochę miłości, przywracając wszystko, w szczególności poziom trudności niektórych wczesnych przepisów. Nowe rodzaje zasobów z Wilderness Alpha, takie jak jabłka, cebula i chmiel, nadal są dostępne. Gotowanie i destylacja stały się teraz rzeczywistością – możesz nawet mieć swój własny młyn zbożowy!
- Budynki – Masz dostęp do tych samych nowych elementów i elementów dekoracji – rekwizytów – co w poprzednim teście alfa. Co więcej, musisz teraz wytwarzać rekwizyty na stole warsztatowym, aby zdobyć je jako przedmioty w swoim ekwipunku, zanim będziesz mógł umieścić je na swojej działce z menu Budowa. Ta zmiana oznacza, że możesz stworzyć rekwizyt i dać go lub sprzedać komuś innemu!
- Wrogowie – wrogie stworzenia i NPC są nadal tak samo mądrymi i groźnymi przeciwnikami, jak w poprzedniej wersji alfa, wymagającymi strategii i umiejętności do pokonania. Dzika przyroda jest teraz naprawdę dzika, a lochy niezwykle niebezpieczne. Uwaga na borsuki!
- Trwałość i naprawa przedmiotu — wdrożyliśmy mechanikę trwałości i naprawy. Aby mieć pewność, że Twój sprzęt pozostanie w doskonałym stanie podczas wszystkich przygód, możesz naprawiać uszkodzony sprzęt, broń i narzędzia na stanowisku rzemieślniczym używanym do ich wytworzenia: podstawowe narzędzia na stole warsztatowym stolarza, naramiennik płytowy na stole warsztatowym płatnerza, ubrania na stole krawieckim. Naprawa nie kosztuje zasobów, ale zmniejszy trwałość przedmiotu.
- Materiały eksploatacyjne — podróż do wielkości wymaga pożywienia, dlatego sprawiliśmy, że jedzenie stało się bardziej znaczące niż wcześniej. Niezależnie od tego, czy są to jagody zwiększające twoją wytrzymałość, czy gotowane przysmaki, które zapewniają potężne wzmocnienia, uzupełnianie twojego zdrowia i energii zostało szeroko rozwinięte i otrzymało pierwsze silne balansowanie.
- Świat – Wprowadziliśmy wiele zmian w świecie gry, od oświetlenia i przejść biomów po eksplorację jaskiń. Te subtelne, ale znaczące ulepszenia poprawiają ogólną atmosferę i zanurzenie się w grze, sprawiając, że każdy zakątek wydaje się żywy i tętniący życiem. Ponadto lochy różnią się teraz wizualnie, co zapewnia bardziej wciągające wrażenia.
- Gracz kontra Gracz – prowincja Lyonesse, obszar nie objęty boską ochroną Pax Dei, jest przeznaczona dla naszych fanów PvP. Lyonesse leży w centrum współczesnego świata, można do niego dotrzeć z czterech pozostałych prowincji. Wejście do Lyonesse spowoduje oznaczenie graczy do PvP.
Gracze, którzy zginą w Lyonesse, będą mogli zobaczyć, jak inni rabują ich rzeczy. Tak, w naszym obszarze PvP obowiązuje system „full loot”. Wszystko, co masz w ekwipunku lub w wyposażeniu, może zostać zrabowane z twoich zwłok, jeśli zginiesz lub umrzesz w wyniku upadku. Uważaj na sprzęt, który zabierasz w dane miejsce. Nie chcesz stracić swojego najlepszego wyposażenia!
Dlaczego w takim razie miałbyś jechać do Lyonesse? W Lyonesse znajduje się wiele cennych zasobów, zwłaszcza rud czystego żelaza. Czyste żelazo jest również dostępne poza Lyonesse, ale w małych ilościach.
PvP i PvE nie mają osobnego balansu. Wszędzie obowiązują te same obrażenia i skutki. Pracujemy nad dodatkowymi odpornościami na efekty ogłuszenia, ale pamiętajcie, że w tej konfiguracji umiejętności takie jak Uderzenie Tarczą działają również na graczy. Należy jednak pamiętać, że teraz Uderzenie Tarczą ma skrócony czas trwania ogłuszenia i nie daje już malejących efektów. Uderzenie Tarczą II i III znacznie zwiększyło generowanie aggro i obrażenia.
Rozumiemy, że ta implementacja PvP jest bardzo wymagająca. Naszym celem jest rozpoczęcie dyskusji między Wami, a nami na temat tego, gdzie w grze powinien znaleźć się zestaw funkcji PvP. Jesteśmy w pełni zaangażowani w stworzenie gry, która będzie działać zarówno dla graczy PvE, jak i PvP i będzie przyjemna bez względu na to, co wolisz. Żeby było jasne, nie mamy zamiaru narzucać PvP żadnemu graczowi, więc jest mało prawdopodobne, że umożliwimy otwarte PvP w obszarach PvE. Jednakże planujemy wprowadzić elementy rozgrywki PvP poza Lyonesse, w tym rozgrywkę łączącą bezpośredni konflikt PvP na małą skalę z rozgrywką społeczną na większą skalę, obejmującą klany i większe hierarchie społeczne. Jeśli wsłuchasz się uważnie, usłyszysz szepty Rycerzy, Baronów i Królowych.
Naprawiliśmy także wiele problemów i błędów z poprzedniego testu alfa, a także wprowadziliśmy szereg zmian dotyczących interfejsu użytkownika.