Wilderness Alpha będzie znacznie większy niż poprzedni test. W planach jest zaproszenie co najmniej 100 000 graczy i otwarcie wielu kopii świata w dwóch regionach, aby je wypełnić i sprawdzić infrastrukturę.

Poniżej znajdziesz listę prowincji i dolin domowych na każdym serwerze, dzięki czemu możesz z wyprzedzeniem zdecydować, gdzie zbudujesz swój dom, wioskę lub zamek.

Po pierwsze region.

Region wyznacza fizyczną lokalizację serwerów, co wpływa na opóźnienia. Na potrzeby tego testu będą dwa niepołączone ze sobą regiony: jeden w UE i jeden w USA. Gracze nie są segregowani według lokalizacji geograficznej, każdy może tworzyć postacie w dowolnym regionie.

Po drugie Shard.

Shard, podobny do serwera lub świata, reprezentuje kopię świata gry. W tym teście dostępnych będzie wiele Shardów. Shardy nie są ze sobą połączone, więc upewnij się, że Ty i Twoi znajomi wybieracie ten sam Region i Shard.

Obecnie nie jest planowane otwarcie zbyt wielu Shardów na raz. Prawdopodobnie na początek zostaną otwarte cztery shardy – dwa w USA i dwa w UE. Nowe zostaną otwarte, gdy te pierwsze będą wystarczająco zapełnione, a zanim się zapełnią. Gracze zostaną poinformowanie przed otwarciem nowych odłamków, aby mogli łatwo zaplanować, gdzie osiedlić się ze znajomymi/klanem.

Po trzecie, prowincja i dolina domowa.

Prowincja to rozległy obszar geograficzny z wieloma dolinami i pasmami górskimi. Obecnie jest pięć prowincji oferujących teren o powierzchni około 300 km².

Doliny domowe to mniejsze strefy w prowincji. To jedyne miejsca, w których można zdobyć Działkę i zbudować swój dom.

Tworząc swoją postać, wybierzesz początkową prowincję i dolinę macierzystą. Do wyboru są cztery prowincje: Ancien, Merrie, Kerys i Inis Gallia. W prowincji PVP Lyonesse brakuje Boskiej ochrony (znanej również jako Pax Dei), więc zajmowanie działki i budowanie obozu jest tam zabronione.

Teoretycznie nie ma rozróżnienia pomiędzy dolinami domowymi pod względem rozgrywki. Wszystkie powinny oferować podstawowe zasoby i wszystkie Prowincje powinny zawierać te same zasoby.

Zasoby będą logicznie rozmieszczone. Na przykład glina i trzciny występują obficie w pobliżu strumieni wody, a pewne zasoby można znaleźć w określonych biomach. Dlatego też, niezależnie od wyboru doliny domowej, niektóre zasoby będą łatwe do znalezienia, podczas gdy inne mogą stanowić większe wyzwanie. Ponadto niektóre zasoby nie odradzają się dokładnie w tym samym miejscu po ich zebraniu. Dlatego komunikacja i współpraca mogą okazać się kluczowe.

Streszczenie

Najpierw musisz wybrać swój region (UE lub USA) i swój świat/shard, następnie musisz wybrać początkową prowincję i dolinę macierzystą.
Aby lepiej przegrupować się ze znajomymi lub klanem, najlepiej byłoby zidentyfikować swoją lokalizację w następujący sposób: Region / nazwa shardu / prowincja / dolina macierzysta. Na przykład EU / Arcadia / Merrie / Shire lub US / Annwyn / Ancien / Tolosa.

Lista shardów według regionu:

EU Shard 1: Arcadia

EU Shard 2: Elysium

EU Shard 3: Tellus

US Shard 1: Agartha

US Shard 2: Annwyn

US Shard 3: Malakut