Zespół Mainframe opublikował następujące oświadcznie:
Dziś dzielimy się niezwykle trudną decyzją, którą musieliśmy podjąć w Mainframe Industries. W ramach dużej restrukturyzacji naszego studia jesteśmy w trakcie zmniejszania zespołu z około 60 do 43 osób. Choć to niezwykle bolesne, ten krok jest konieczny, aby zabezpieczyć przyszłość naszego studia i zapewnić dalszy rozwój gry Pax Dei.
Chcemy jasno zaznaczyć: ta decyzja nie jest odzwierciedleniem talentu ani zaangażowania osób, których dotyczy. Każdy członek zespołu — zarówno obecny, jak i były — odegrał kluczową rolę w tworzeniu Pax Dei i jesteśmy im ogromnie wdzięczni za ich wkład. Tym, którzy odchodzą: dziękujemy. Pomogliście ukształtować świat, który tworzymy, i na zawsze będziecie częścią dziedzictwa Mainframe. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby wspierać osoby dotknięte tą zmianą.
Pomimo tej reorganizacji, nasza misja pozostaje niezmienna. Prace nad Pax Dei trwają, a nasze zaangażowanie w jej wizję jest silniejsze niż kiedykolwiek. W rzeczywistości zawdzięczamy to wszystkim — zwłaszcza tym, którzy odchodzą — aby tę wizję zrealizować.
Chcemy być również szczerzy: z mniejszym zespołem postępy będą wolniejsze. Tworzenie gry MMO z zespołem liczącym 60 osób już było ogromnym wyzwaniem — teraz, przy mniejszej liczbie osób, będzie to wymagać jeszcze więcej wytrwałości, pasji i koncentracji. Prosimy o empatię i wsparcie dla wszystkich w Mainframe podczas tego trudnego okresu.
Wersja #3 jest już w zaawansowanym stadium i chociaż jej wydanie opóźni się o kilka tygodni, nadal planujemy jej premierę tej wiosny, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, ponieważ jest to kluczowy krok milowy dla Pax Dei. Wierzymy, że dzięki większej ilości czasu, dokładniejszemu planowaniu i Waszemu nieustającemu wsparciu, uda nam się wypuścić Pax Dei jeszcze w tym roku — z wszystkimi potrzebnymi funkcjami.
Dziękujemy wszystkim naszym pracownikom, graczom, twórcom treści i partnerom. Wasze wsparcie znaczy dla nas bardzo wiele.
Z wyrazami wdzięczności,
Zespół Mainframe