W dniu dzisiejszy Mainframe przedstawiło garść informacji o sobie i odpowiedziało na szereg pytań społeczności Pax Dei. Z informacjami tymi można zapoznać się poniżej.

W Mainframe jesteśmy dobrymi ludźmi. To jest nasze motto, które staramy się stosować w naszej codziennej pracy zespołowej i które staramy się przenieść do naszej gry, ponieważ chcemy, aby nasza społeczność również przestrzegała tej mantry.

Kiedy została założona mainframe i przez kogo?

Mainframe to niezależny deweloper gier, wspierany przez venture capital, założony wiosną 2019 roku przez 13 weteranów branży gier, głównie z CCP i Remedy. Celem studia jest stworzenie pierwszej gry MMO z otwartym światem, zbudowanej od podstaw dla sieci gier w chmurze.

Naszą misją jest tworzenie wirtualnego świata, w którym miliony będą żyły przez dziesięciolecia.

W takim razie wszyscy pracujecie w Finlandii lub Islandii?

Mamy biura w Finlandii, Islandii i Francji. Mimo to niektórzy członkowie zespołu są rozproszeni po całym świecie i pracują w Szwecji, Danii, Holandii, Estonii, a nawet Australii! Mamy 17 narodowości reprezentowanych na Mainframe.
Dla nas najważniejsze jest to, aby ludzie pracowali z miejsca, w którym są najbardziej produktywni, co może oznaczać pracę zdalną.

Kiedy zespół się spotyka, jeśli pracujesz zdalnie?

Członkowie Mainframe w Helsinkach, Reykjaviku i Paryżu spotykają się regularnie w swoich biurach i starają się dzielić cotygodniowy lunch. Odbywają się cotygodniowe spotkania zespołu online, na których wszyscy dołączają i dzielą się informacjami i aktualizacjami firmy.
Zespoły ds. gier spotykają się od czasu do czasu na warsztatach i wspólnie planują w jednym z naszych biur.

Raz w roku zbieramy również cały zespół Mainframe na dużym zjeździe, łącząc warsztaty i zabawne zajęcia, aby utrzymać ducha zespołu i lepiej się poznać. Gromadzimy się również, aby świętować nasze kamienie milowe – czy to online, czy offline – tak jak ostatnio zrobiliśmy to w związku z ogłoszeniem Pax Dei.

Jaki jest background Mainframe?

Zaczęliśmy od 13 założycieli z Finlandii i Islandii, którzy reprezentowali wszystkie dziedziny tworzenia gier. Obecnie (maj 2023 r.) reprezentujemy 17 różnych narodowości i dysponujemy (super) szeroką gamą umiejętności potrzebnych do stworzenia gry MMORPG.
Nasz obecny zespół składa się przede wszystkim z Inżynierów, Projektantów i Artystów, ale posiadamy również Zespół Wydawniczy, Producentów oraz osoby zajmujące się prowadzeniem firmy. Jesteśmy małym zespołem, biorąc pod uwagę ambitną wizję, którą chcemy dostarczyć graczom, ale uważamy, że możemy to zrobić. Aby utrzymać mały zespół, staramy się znaleźć sposoby na robienie rzeczy w inteligentny sposób, a także zatrudniamy głównie osoby ze stażem i rozległą wiedzą i doświadczeniem. Mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli być mentorami dla większej liczby programistów na początku ich przygody z branżą gier.

Jak tam życie w biurze Mainframe?

Jesteśmy społecznością online w Mainframe. Jesteśmy rozproszeni w kilku miejscach i podzieleni na zespoły (każdy zespół rozwija określony aspekt gry - świat, walkę, rzemiosło...). Członkowie dowolnego zespołu fabularnego mogą pochodzić z dowolnej lokalizacji. W ciągu ostatnich 3 lat nasze zespoły wypracowały własny sposób współpracy.

Ponieważ pracujemy głównie online, wciąż zastanawiamy się, jak najlepiej wykorzystać nasze biura. Nasze biura w Helsinkach, Reykjaviku i Paryżu są centralnie położone i wspierają każdego, kto chce tam pracować, dużą ilością kawy i doskonałym towarzystwem.

Różnorodność to obecnie gorący temat. Co robicie jako firma w zakresie różnorodności?

Przyjmujemy członków zespołu na podstawie ich umiejętności i zasług - każdy w zespole powinien czuć się zatrudniony, ponieważ był najlepszym kandydatem na to stanowisko. Nasz zespół ufa sobie nawzajem i jesteśmy bardzo otwarci w naszych planach i dyskusjach. To równowaga w zapraszaniu wszystkich do rozmów i dbaniu o to, abyśmy wszyscy poświęcili swój czas pracy na najważniejsze dla każdego z nas zadania. Nie zawsze jest to łatwe, ale staramy się stale ewoluować w sposobie naszej pracy, będąc ze sobą szczerymi i poświęcając wysiłek na doskonalenie.

Kiedy mamy szansę, zatrudniamy ze względu na różnorodność — co oznacza, że nieco modyfikujemy rolę, aby uzyskać szerszą pulę kandydatów.

Czy możesz podać więcej szczegółów na temat tego, kto zainwestował w Twoją firmę?

Wszystkie szczegóły można znaleźć w komunikatach prasowych, które zostały wydane dla naszych dwóch rund finansowania: https://themainframe.com/en/media

Patrząc na zdjęcia na Waszej witrynie, wyglądacie jak banda starych maniaków… wszyscy jesteście starymi maniakami?

Co zabawne, średnie doświadczenie w branży gier dla firmy to ponad 15 lat… czy jesteśmy starzy? Wszystko zależy od tego, jak zdefiniujesz „stary” 😉

Wolimy mówić, że jesteśmy doświadczeni. I chcemy wykorzystać to doświadczenie w tworzeniu gry życia. Czy jesteśmy bandą geeków? Zdecydowanie! Wszyscy mamy swoje ulubione uniwersa i odniesienia, ale zdecydowanie jesteśmy maniakami i jesteśmy z tego dumni!

W porządku, jesteś stary, ale wydajesz się fajny. Czy mogę dołączyć do Twojego zespołu?

Bylibyśmy szczęśliwi, gdyby niektórzy członkowie społeczności Pax Dei dołączyli do naszego zespołu. Mamy kilka pozycji na naszej stronie internetowej; jeśli Twój profil odpowiada naszym potrzebom, aplikuj: https://themainframe.com/en/work-with-us/#jobs

Jeśli żadne z dostępnych stanowisk nie pasuje do Twojego doświadczenia, możesz również przesłać swoje CV za pośrednictwem formularza „Aplikacja ogólna”.

Należy pamiętać, że naszym językiem roboczym jest angielski i rozpatrywane będą tylko aplikacje w języku angielskim.

Jesteśmy małym zespołem i poza innymi obowiązkami zajmujemy się zatrudnianiem, więc prosimy o cierpliwość. Starannie przeglądamy aplikacje na określone stanowiska i wysyłamy odpowiedzi do wszystkich. Obecnie otrzymujemy również wiele ogólnych wniosków i niestety udzielenie odpowiedzi na wszystkie z nich zajmie trochę czasu.

Obecnie nie mamy wolnych miejsc na staże lub praktyki. Mamy jednak nadzieję, że później będziemy mogli zaoferować takie możliwości, ponieważ jest to najlepszy sposób, aby utrzymać nas, starych programistów, w gotowości i zyskać nowe, cenne informacje.