W dniu 17 lipca 2024 opublikowana została kolejna poprawka do Pax Dei. W poprawce tej zwiększono stacki surowców w następujący sposób:
- Stone z 20 do 100
- Clay z 20 do 100
- Beams z 10 do 20
- Planks z 20 do 50
- Pegs z 100 do 200
- Limestone z 20 do 100
- Granite z 20 do 100
- Nails z 100 do 200
- Studs z 100 do 200
- Flint z 20 do 100
Dodano także tabliczki pozwalające na oznaczanie kontenerów, tak aby łatwiej było znaleźć potrzebne przedmioty.
Wprowadzono także szereg zmian i ulepszeń, które mają na celu poprawę rozgrywki oraz usunięcie zgłoszonych błędów. Poniżej znajdziesz szczegółową listę zmian w grze.
Funkcje i zmiany w Pax Dei
Budynki
- NOWOŚĆ:Do gry dodano znaki budynków. Znajdziesz je w menu rekwizytów, ale zachowują się jak elementy budynków, budujesz je i umieszczasz na raz. Znaki można umieszczać na ziemi, na wszystkich rekwizytach i na wszystkich elementach budynków – z wyjątkiem innego Znaku.
- NOWOŚ Naciskając (F) podczas przytrzymywania elementu budynku w trybie budowy, możesz przełączać punkty przyciągania elementu budynku.
- Poprawiono komunikaty o błędach, gdy gra traci połączenie z serwerem budynku i gracz nie może wejść do gry.
Kamera
- Kamera kinowa (F7) jest teraz wyłączona poza Home Valleys. Innymi słowy, jest wyłączona w Wildlands, Dungeons i Lyonesse (obszar PvP).
Zasoby
- Do gry dodano śliwy. Bóg stworzył śliwy i zobaczyli, że była dobra. Ten dodatek będzie miał wpływ na lokalizację jabłoni, ale nie powinien mieć wpływu na inne zasoby.
Odpowiedź zwrotna użytkownika
- Pliki dziennika klienta będą gromadzone wraz z opiniami użytkowników, aby pomóc w debugowaniu.
Pismo
- Aktualizacja/dodawanie opisów przedmiotów do wszystkich przedmiotów dostępnych w grze.
Poprawki w Pax Dei
Instruktaż
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gra mogła się zawieszać, gdy otwarte były dialogi samouczka.
Zasoby
- Naprawiono częstotliwość wypadania skór, zwiększając je, i to nie tylko w przypadku niedźwiedzi. Bouvard the Grand Veneur w swojej książce Hunting Precis at the Crack of Dawn wyjaśnił, jak uczył swoje dzieci zbierania skór T2 z królików, ale wiele jego pism budzi kontrowersje.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego siatka zasobów wełny powodowała problemy z wydajnością klienta.
- Usunięto skórki Prime przed upuszczaniem. Było dla nich za wcześnie.
Budynek
- Naprawiono błąd, w wyniku którego rekwizyty i rzemieślnicy mogli popaść w zepsucie, stać się niewidzialni podczas kolizji lub nie zostać odpowiednio zniszczeni bez zwracania zasobów. Wszystko powinno już zostać naprawione, ale jeśli tak nie jest, daj nam znać.
- Naprawiono błąd, przez który niektórzy gracze z określonymi ustawieniami mogli zmieniać uprawnienia skrzyń innych graczy – nie możemy powiedzieć więcej, ale było to paskudne.
- Naprawiono błąd, przez który sprawdzenie integralności małych rekwizytów nie pozwalało na umieszczenie ich na ziemi i uległy zniszczeniu.
- Naprawiono problem polegający na tym, że niektórzy użytkownicy napotykali błąd „początkowa replikacja nie powiodła się” i zostali wyrzuceni z serwera.
Rzemiosło
- Naprawiono dziwne i nieoczekiwane zniknięcie przepisu na rodzynki. W zasadzie odłożyliśmy to z powrotem.
- Naprawiono błąd, przez który ikoną przedmiotu Farmhouse Roast był kurczak, a nie pieczony jeleń. Niektórzy powiedzieliby: ziemniak, ziemniak.
- Naprawiono błąd, przez który przepisy u rzemieślników przetwarzających (czyli rzemieślników działających na czas) były widoczne przed oficjalnym odblokowaniem przez gracza.
- Naprawiono kilka niespójnych nazw w stole kaletniczym.
- Naprawiono opisy mięsa wilka w warsztacie wędliniarskim, ponieważ nie zgadzały się z tym, co zostało wyprodukowane.
Walka
- Naprawiono błąd, przez który ogłuszone postacie nadal mogły blokować, choć nie powinny.
NPC
- Naprawiono błąd, przez który NPC mogli przestać reagować i nie dało się ich zabić.
- Naprawiono błąd, przez który kroki NPC nie były zorientowane w oparciu o orientację NPC.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracz mógł zostać wyrzucony i poważnie uszkodzony w wyniku wskoczenia na NPC-ów. Było jednak kilka chwalebnych zgonów.
- Naprawiono błąd powodujący, że NPC Zaczarowany Egzorcysta obracał się wokół siebie pomiędzy atakami.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego NPC utknęli w wodzie.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego można było manipulować licznikami czasu odrodzenia, aby wymusić odrodzenie rzadkich spawnów.
Teleport
- Naprawiono błąd, który powodował, że teleportacja do Home Shrine w innej prowincji powodowała teleportację postaci do współrzędnych sanktuarium w bieżącej prowincji zamiast do odpowiedniej prowincji.
- Ikona Home Shrine nie jest już wyświetlana, gdy postać nie znajduje się w swojej prowincji.
Świat
- Naprawiono błąd powodujący, że niektóre jaskinie miały lukę w geometrii, przez którą gracz mógł wpaść.
- Naprawiono błąd, przez który w dużym forcie na północy Inis Gallia nie było NPC.
- Naprawiono błąd powodujący znikanie postaci niezależnych i graczy, gdy byli zasłonięci przez otoczenie.
- Naprawiono różne części miejsc PVE, w których brakowało kolizji.
Klan i party
- Naprawiono błąd, przez który w niektórych scenariuszach interfejs klanu nie aktualizował się automatycznie. Gdy gracz zostanie zaproszony do klanu z otwartym interfejsem klanu, powinien otrzymać jednocześnie powiadomienie i aktualizację interfejsu użytkownika klanu.
Umiejętności
- Umiejętność kuszy została usunięta z gry, ponieważ (jeszcze) nie ma kuszy.
Interfejs użytkownika
- Naprawiono problem polegający na tym, że po naciśnięciu klawisza ESC można było wchodzić w interakcję z tłem.
- Naprawiono problem polegający na tym, że klawisz Enter nie zawsze zamykał oświadczenie EA.