Mainframe chcemy wyrazić frustrację, którą niektórzy z graczy odczuwali w związku z ostatnimi zmianami, zwłaszcza w zakresie craftingu, gromadzenia i budownictwa. Twócy Pax Dei rozumieją, że te zmiany znacząco wpłynęły na rozgrywkę i doceniają opinie i cierpliwość graczy, gdy wprowadzają ulepszenia. Zespół zobowiązuje się do ulepszania tych doświadczeń w sposób zarówno wymagający, jak i satysfakcjonujący, jednocześnie szanując cenny czas, który gracze, inwestują w Pax Dei.
Wprowadzając te zmiany w nadchodzących tygodniach, zespół chce również przedstawić jasne uzasadnienie pierwotnych zmian i to, co mają nadzieję dzięki nim osiągnąć. W wersji 1 Proving Grounds wprowadzono system premii XP, aby lepiej odzwierciedlić poziom i złożoność każdego przepisu, umożliwiając graczom zdobywanie większej ilości XP za wytwarzanie złożonych przepisów. Ten bonus jest dokładnie ustalany na podstawie trudności przepisu, liczby i trudności wymaganych składników oraz wysiłku potrzebnego do ich zebrania. Celem tej zmiany było nagradzanie graczy za podejmowanie się bardziej złożonych zadań rzemieślniczych, zapewniając więcej XP w porównaniu do prostszych przepisów o tym samym poziomie trudności. Ten bonus oznaczał, że wszystkie krzywe XP również musiały zostać dostosowane. Zespół Pax Dei przyznaje, że zmiany mogły być zbyt drastyczne i pracuje nad ich ponownym zrównoważeniem, aby bonus wydawał się być czymś pozytywnym w porównaniu z okresem przed wersji 1, w szczególności dzięki opiniom graczy.
Kluczowe obawy graczy Pax Dei
Na podstawie otrzymanych opinii twórcy zidentyfikowali kilka istotnych kwestii budzących obawy, które aktywnie analizują:
Złożoność i dokumentacja rzemiosła
Wielu z graczy uważa, że ostatnie aktualizacje rzemiosła i budowania dodały niepotrzebnej złożoności, głównie z powodu niekompletnych notatek dotyczących poprawek. Twórcy rozumieją, że przejrzystość tych aktualizacji jest niezbędna i pracują nad poprawą komunikacji w przyszłych poprawkach.
Niedobór zasobów i zależności od umiejętności
Gracze o wysokim poziomie umiejętności zauważyli, że niektóre zasoby do rzemiosła i zbierania, takie jak skóra i określone rudy, są teraz trudniejsze do zdobycia. Te zasoby często wymagają rozległej eksploracji lub są ograniczone wymaganiami umiejętności wysokiego poziomu. Ten niedobór doprowadził do spowolnienia rozwoju umiejętności, szczególnie w kowalstwie, obróbce skóry i krawiectwie.
Nieintuicyjne zależności od rzemiosła
Zespół Pax Dei zdaje sobie sprawę, że niektóre przedmioty (np. ostrza toporów i ich trzonki) wymagają teraz niedopasowanych poziomów umiejętności w różnych profesjach, co było mylące i frustrujące. Ponownie analizuje te niespójności, aby stworzyć płynniejszy, bardziej logiczny proces rzemiosła.
Równowaga i postęp doświadczenia (XP)
Niektórzy z graczy doświadczają stagnacji w umiejętnościach, takich jak kowalstwo i obróbka skóry, przy czym obecne wymagania dotyczące XP przewyższają doświadczenie zapewniane przez dostępne przepisy. Zespół słyszymy obawy graczy dotyczące „grindu”, który staje się przytłaczający, i bada sposoby, aby zyski XP były bardziej znaczące w stosunku do inwestycji w zasoby i poświęconego czasu.
Współzależności umiejętności
Niektóre postępy umiejętności, takie jak obróbka skóry i kowalstwo, wymagają wsparcia ze strony innych umiejętności wysokiego poziomu. Zespół ceni społeczne i kooperacyjne aspekty Pax Dei, ale chcemy się upewnić, że poleganie na innych nie blokuje całkowicie solowego postępu.
Ograniczenia zbieractwa i zrzuty zasobów
Szeroko omawiano również ograniczenia specyficzne dla zbieractwa, takie jak wyzwanie znalezienia uli lub zdobycia zasobów niższego poziomu, takich jak surowe skóry, wraz ze wzrostem poziomu umiejętności. Zespół aktywnie przegląda te mechanizmy, aby upewnić się, że zbieractwo zachowuje równowagę między nagradzaniem postępu umiejętności a przyznawaniem dostępu do podstawowych zasobów.
Konkretne wyzwania umiejętności (przykłady):
- Leatherworking: Wąskie gardła występują na wyższych poziomach z powodu polegania na zasobach kowalstwa i niedoboru szlachetnej skóry.
- Blacksmithing: Niektóre przedmioty są obecnie niemożliwe do wytworzenia z powodu brakujących materiałów (np. szlachetnego sznurka bawełnianego), a postęp zatrzymuje się, gdy graczom kończą się dostępne przepisy.
- Carpentry: Widoczny brak niektórych materiałów, takich jak wapień, wpłynął na możliwość postępu w oczekiwanym tempie.
- Tailoring and Cooking: Wysokie wymagania materiałowe, szczególnie w przypadku przedmiotów takich jak spinacze do ubrań i określone składniki do warzenia, tworzą wąskie gardła dla wielu graczy.
Zobowiązanie twórców do zmian w Pax Dei
Zespół aktywnie pracuje nad rozwiązaniem tych problemów i wprowadza zmiany, które utrzymają wyzwanie, jakiego oczekujesz od Pax Dei, bez przytłaczania lub blokowania postępu. Zespół ponownie ocenia zależności między XP w tworzeniu przedmiotów, dystrybucją zasobów i recepturami, aby usprawnić poziomowanie umiejętności, zachowując jednocześnie poczucie spełnienia wynikające z pokonywania złożonych wyzwań.
Oto kilka poprawek, nad którymi już trwają pracuje, a które zespół zamierza wdrożyć od przyszłego tygodnia i w ciągu następnego miesiąca. Ponadto przejrzany zostanie mnożnik XP, który jest obecnie zrównoważony wokół przepisów o średniej złożoności na każdym poziomie trudności. Przesunięta zostanie ta równowaga, aby skupić się na przepisach najmniej złożonych. Dzięki tej zmianie najprostsze przepisy na poziomowanie będą przyznawać XP w takim samym tempie, jak przed Verse 1. Bardziej skomplikowane przepisy będą jednak teraz nagradzać jeszcze większą ilością XP w stosunku do ich poziomu trudności niż przed Verse 1, dając graczom większą zachętę i nagrodę za podejmowanie zaawansowanych wyzwań związanych z tworzeniem przedmiotów.
Poprawki zostaną wkrótce wdrożone - umiejętności rzemieślnicze
Umieszczanie wyposażenia
Możliwość umieszczenia wyposażenia zostanie odblokowana natychmiast po jego zdobyciu i nie będzie już oparta na poziomie umiejętności.
Opisy narzędzi i użyteczność
Żelazny kilof będzie mógł wydobywać węzły żelaza.
Dostosowania obróbki skóry:
- Szlachetna skóra, paski ze skóry szlachetnej i sznurki ze skóry szlachetnej zostaną odblokowane na poziomie 26 i dostosowane do poziomu trudności 33
- Współczynniki wypadania tych przedmiotów ze skóry szlachetnej zostały zwiększone, a zmiany mają zapewnić, że umiejętności skórowania wyższego poziomu będą mogły dawać skóry niższego poziomu w razie potrzeby.
- Naprawiona zostanie cykliczna zależność tworzenia narzędzi dla stołu do obróbki skóry, gdzie potrzebna była lniana tkanina. Zamiast tego będziesz potrzebować ogólnej skóry i ostrza noża żelaznego.
Przechowywanie receptur
Gracze, którzy wcześniej odblokowali receptury, zachowają je i będą mogli kontynuować wytwarzanie tych przedmiotów do następnego wipe'a (brak ETA przy wipe), nawet jeśli wymagania receptury uległy zmianie.
Dostosowania bazy miodowej
Składniki bazy miodowej (odmiany słabe i mętne) zostaną przeniesione do Fermentora 1, gdzie można je będzie wytwarzać zgodnie z przeznaczeniem.
Nowe przepisy na piasek:
Gnejs i wapień można teraz będzie zamienić w piasek, korzystając z przepisów dostępnych na stanowisku stolarskim.
Podstawowe przepisy na „cięcie” na ogniska
Najbardziej podstawowe przepisy na „cięcie” tuszy będą teraz dostępne przy ognisku, co ułatwi rozpoczęcie podstawowych zadań kulinarnych. Pieczeń, pieczeń drwala, pikantne kawałki grillowanego mięsa, pieczeń górska będą teraz dostępne przy ognisku, a nie tylko na rożnie.
Poprawki w rozmieszczaniu przepisów
Nadchodząca aktualizacja naprawi kilka przepisów umieszczonych w niewłaściwym palenisku.
Poprawki zostaną wkrótce wdrożone - zasoby
Dostępność wapienia
Wapień jest już obecny w biomach bagiennych i pale, więc zwiększy się jego obecność w tych biomach, zwiększając ilość wapienia w dzikich krainach.
Dostępność piasku
Piasek będzie teraz wypadał ze wszystkich węzłów, w których można wydobywać, aby ułatwić dostęp. Będziesz mógł również zamieniać gnejs i wapień na piasek na stołach ciesielskich po odblokowaniu przepisu.
Zasoby mikstur
Zwiększono częstotliwość pojawiania się zasobów związanych z miksturami o około 2x, aby ułatwić alchemię i wytwarzanie mikstur.
Drop uli:
Drzewa mają teraz 3% szans na zrzucenie uli, niezależnie od rodzaju drzewa.
Plony drewna z drzew
Wprowadzane zostaną zmiany w celu zwiększenia ilości drewna, które otrzymujesz z dużych drzew.
Zwiększone dropy zasobów ze zwierząt
- Zwiększony zostanie drop wełny z dzików i niedźwiedzi.
- Zwiększone zostaną zrzuty kości z różnych zwierząt.
Dostępność surowej skóry
Gracze z wysokim poziomem umiejętności Skinning nadal będą mogli zdobyć skórę surową, gdy zajdzie taka potrzeba.
Zwiększona liczba wczesnych pojawiających się zasobów
Zasoby do gotowania na wczesnym etapie będą pojawiać się częściej, co ułatwi postęp początkującym kucharzom.
Obietnica informowania o zmianach w Pax Dei
Twórcy Pax Dei obiecują podać ramy czasowe wprowadzanych zmian tak szybko jak to będzie możliwe i informować kiedy zmiany zostaną wprowadzone.