Większość budynków, które zobaczysz w grze, zostanie zbudowana przez graczy. Zaczynając od małych chatek i rozrastając się do wiosek i miast, gdy coraz więcej graczy łączy się razem. Budynki zbudowane przez graczy w Heartlands są bezpieczne i nietykalne. Chcemy stworzyć system budowania, który pozwoli graczom wyrazić siebie i stworzyć to, czego chcą i jak chcą, a także stworzyć akcesoria, które nadadzą budynkom osobisty charakter. Chcemy również, aby gracze zburzyli wszystko i odbudowali, ponieważ zmieniają się ich możliwości, potrzeby i umiejętności. Dom nigdy nie jest zasadniczo „ukończony”. I tak, będziesz mógł wydobywać, ścinać drzewa, zbierać różne materiały, polować i zbierać plony.
Budynki nie będą istnieć wiecznie. Gracze mogą przejąć działkę, na której mogą budować swoje domy (tzn. budowanie poza działką nie jest możliwe), a jeśli działka zostanie usunięta, budynki ulegną zniszczeniu. Wielu graczy może również łączyć swoje działki razem, aby mieć więcej miejsca na budowę. Po wyznaczeniu działki można przystąpić do stawiania ścian z zebranych przedmiotów, takich jak drewno i glina. Z czasem możesz zacząć tworzyć wioskę z ogrodami i warsztatami dla kowali i alchemii. W tej chwili możemy tylko powiedzieć, że działka będzie miała stały rozmiar i aby tworzyć większe osady, będziesz musiał współpracować z innymi graczami, umieszczając swoje działki obok siebie i umożliwiając im dostęp. I masz absolutną rację, że jednym z krytycznych elementów tej mechaniki jest moment, w którym ktoś decyduje się na przeniesienie ze względu na dołączenie do innego klanu lub po prostu zmianę obszaru zainteresowań w grze, ale nie jesteśmy jeszcze gotowi, aby dzielić się szczegółami na ten temat. Biorąc to pod uwagę, nie możemy się doczekać, aby uzyskać od was opinie na ten temat w naszych przyszłych testach gry.
Jak wspomnieliśmy wcześniej, w grze nie będzie żadnej klasy i nic nie stoi na przeszkodzie, aby gracz skupił się wyłącznie na rzemiośle. Przedmioty wytwarzane przez graczy zawsze będą najlepsze, więc rzemieślnicy będą naprawdę ważną częścią społeczności. Naprawdę chcemy stworzyć grę, w której wszyscy gracze będą się dobrze bawić przez lata, niezależnie od tego, na czym się skupią.
System budowania opiera się na elementach konstrukcyjnych i większość graczy powinna być zaznajomiona z mechaniką, jeśli grali w gry, które mają podobny system konstrukcyjny. Najprawdopodobniej będzie to część gry, którą będziemy bardzo rozwijać przez lata. Widzieliśmy już niesamowite kreacje wykonane za pomocą narzędzi i elementów, które mamy w grze, i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jakie miasta stworzą gracze. Nie mamy bloków, jak w Minecrafcie, ale mamy wytrzymałość konstrukcyjną / integralność z budynkami, więc nawisy itp. mają zasady i ograniczenia fizyczne. Jeśli grałeś w Valheim, powinieneś poczuć się jak w domu.
Domy graczy nie mogą być atakowane / niszczone / uszkadzane przez PvP.