Ludzie będą mogli używać monet podczas handlu. Będą też ważne wyjścia dla monet z gospodarki dla tych, którzy je mają. Zdecydowanie chcemy, aby logistyka i odległości miały znaczenie, a ponieważ ekonomia jest w 100% napędzana przez graczy i chcemy zmaksymalizować interakcje społeczne, tworzymy systemy, które pozwalają graczom tworzyć treści dla siebie nawzajem.
W porównaniu z większością gier planujemy odwrócić stosunek wartości łupów do przedmiotów wytworzonych przez graczy. Chcemy, aby gracze tworzyli najlepsze i najcenniejsze przedmioty w grze, ale także oferowali usługi, czy to w zakresie konserwacji sprzętu, czy sprzedaży odczynników do alchemii. Sprzęt będzie się zużywał, a starą zbroję można łatwo rozpoznać po zadrapaniach, rdzy i wgnieceniach. Chociaż chcemy, aby gracze cenili swój najcenniejszy sprzęt, znajdą się ważne powody, by „wycofać” stary sprzęt i pogonić za kolejnym niesamowitym elementem wyposażenia. 🙂
W piaskownicy społecznościowej ekonomia gry jest w 100% napędzana przez graczy. Z pewnością mamy więc funkcje, które pozwalają tworzyć i sprzedawać przedmioty na różne sposoby, które pasują do wybranego stylu gry. Koncepcja polega na tym, że gracze naprawdę mają wybór, w co chcą się zaangażować w Pax Dei iw jakim stopniu. Oznacza to, że jeśli chcesz całkowicie skupić się na rzemiośle i handlu, gra nie tylko ci na to pozwoli, ale zawiera również narzędzie, które sprawi, że będzie to bogate doświadczenie.
Wszystkie przedmioty i zasoby są swobodnie zbywalne. Nie ma tradycyjnego „magicznego banku MMO”, musisz zbudować i utrzymywać własny magazyn i/lub współpracować z innymi graczami, aby stworzyć wspólny magazyn. W zależności od twojego stylu gry lub potrzeb możesz chcieć przechowywać pewne towary w różnych lokalizacjach (np. możesz przetwarzać surowce w innym miejscu niż miejsce, w którym tworzysz lub przygotowujesz się do przygody itp.). Chcemy, aby ekwipunek tworzony przez graczy był wartościowy i znaczący – coś, co nawet cenicie. Chcemy umożliwić jak największej liczbie osób granie razem w znaczący sposób – niezależnie od tego, czy są to nowicjusze, czy doświadczeni gracze – ale także chcemy nagradzać mistrzostwo. Firmy prowadzone przez graczy są bardzo popularne. Nie możemy w tej chwili udostępnić więcej informacji o systemach społecznych, ale świat będzie pełen wiedzy i tajemnic, które wymagają eksploracji, dedukcji i współpracy, a także logistyki i odległości/podróżowania.
Wiedza jest cenna, a Ty budujesz domy, tworzysz przedmioty, śledzisz i zbierasz rzadkie zasoby oraz tworzysz rzeczy, które mają wartość - poza twoją własną wiedzą - więc jeśli widzisz okazję biznesową, bardzo oczekujemy, że ją wykorzystasz.