Przyjrzyjmy się temu, nad czym ostatnio pracował zespół budowniczych świata.

Header pot Pax Dei

Przekształcanie świata Pax Dei

Od początku wczesnego dostępu gracze przemierzyli już każdy zakątek Gallii, a zespół World otrzymał mnóstwo opinii. Oto kilka rzeczy, których nauczył się po drodze i jak to pomaga zmienić świat.

Osłaniając doliny domowe górami chciano nadać im poczucie przytulności. Z perspektywy czasu zespół uznał, że posunął się trochę za daleko i doliny czasami mogą wydawać się zamknięte. Dlatego zespół dostosowuje nowy teren, aby był bardziej otwarty i naturalny, zachęcając do eksploracji i podróży.

Wiele klifów jest teraz mniej stromych, dzięki czemu wspinaczka górska jest nieco mniej zabójcza. Dodano więcej przełęczy górskich, aby ułatwić przemieszczanie się z jednego obszaru do drugiego. Zmieniono również system obrażeń od upadku, aby był bardziej przewidywalny.

Obniżono niektóre pasma górskie, co w połączeniu z innymi zmianami otwiera imponujące widoki.

Dodano szczegóły, aby kilka dolin było bardziej wyjątkowych. Na przykład Nones w Inis Gallia ma teraz akwedukt przecinający rzekę.

Tu i ówdzie w Heartlands przerobiono formacje skalne, aby były bardziej odpowiednie do budowy. Zauważono bowiem, że wiele fajnych zamków zostało umieszczonych w takich miejscach.

Ulepszono drogi. Teraz będzie większa różnorodność, od prostych ścieżek gruntowych po brukowane „drogi królewskie”. Zwiększono ich liczbę, aby zapewnić więcej tras przez ziemię. Pomoże to również zmniejszyć szanse na zablokowanie obszarów przez kilka działek. Na przykład w Lavedan łatwo było zablokować ścieżkę z doliny domu do terenów dzikich.

Teraz wygląda to tak:

Lavedan Pax Dei przed zmianami

Zablokowana ścieżka w Laveden Pax Dei

Już niedługo będzie to wyglądać tak:

Lavedan po zmianach w Pax Dei

Nowe ścieżki w Pax Dei

Sztuka krajobrazu w Pax Dei

Nowa mapa Gallii daje możliwość ulepszenia sposobu funkcjonowania naszych biomów, mając na celu poprawę ogólnego postępu, a jednocześnie uczynienie Wildlands i Heartlands bardziej odrębnymi. Heartlands oferuje teraz bardziej ograniczony zakres trzech podstawowych biomów, wraz z dwoma zaawansowanymi biomami. Podczas gdy podstawowe biomy pozostają spójne w całym Heartlands, zaawansowane biomy będą się różnić w zależności od Heartlands.

W Wildlands wprowadzony zostanie nowy biom: Corrupted Plains. Ta kraina jest skażona przez siły demoniczne, gdzie istnieje większe prawdopodobieństwo spotkania Kultu Zeba.

Wprowadzone zostanie również kilka aktualizacji, aby nadać każdemu biomowi więcej charakteru:

  • Stare drzewa będą teraz zamieszkiwać zaczarowane lasy, takie jak Whispering Woods.
  • Dziwne narośla będą znajdować się w demonicznych biomach, takich jak Corrupted Plains.
  • Drzewa w biomie Eerie Pine zyskują świeży, nowy wygląd.
  • Muzyka będzie dostosowywać się do biomu i pory dnia, co jeszcze bardziej zwiększy immersję.

Zmienione również zostaną nazwy niektórych biomów, aby nadać im bardziej charakterystyczne tożsamości, które lepiej odzwierciedlają ich mieszkańców. Nazwy prowincji i dolin domowych pozostają niezmienione.

Biom Corrupted Plains w Pax Dei

Enchanted tree Pax Dei

Nowa progresja PvE w Pax Dei

Jednym z głównych celów nadchodzącej aktualizacji jest umożliwienie graczom wcześniejszego znajdowania przygód w grze. W związku z tym najważniejsze zmiany, jakie zostaną wprowadzone, dotyczą pozycji spotkań PvE.

Wprowadzone zostaną liczne obozy wrogów w prowincjach. Kilka obozów w dolinach domowych jest zaprojektowanych do gry solo lub w duecie, co czyni je idealnymi do wczesnego postępu. Te obozy są powiązane z określonymi biomami i pogrupowane w klastry po pięć do siedmiu małych spotkań. Niektóre biomy będą miały wiele miejsc, podczas gdy inne będą miały ich niewiele lub wcale.

Dodano również kilka jaskiń dla początkujących w dolinach domowych. Ponadto, zrebalansowano rozmieszczenie wrogów, aby upewnić się, że jest zgodne z ich odpowiednimi biomami i tworzy bardziej logiczną progresję. Wrogowie wyższego szczebla będą głównie znajdować się w biomach wyższego szczebla. Innymi słowy, Kult Zeba nie będzie miał dużej obecności w dolinach domowych.

Frakcja Inkwizycji przechodzi całkowitą przebudowę, z nowym wyglądem, wraz z nowymi obozami i twierdzami. Chociaż Cytadele Inkwizytorów nie są jeszcze gotowe, w przyszłości będą służyć jako lochy średniego szczebla.

Zagubione Dusze, nasi upiorni wrogowie, są stopniowo przeprojektowywani i teraz będą pojawiać się tylko w nawiedzonych biomach zarówno w Wildlands, jak i wybranych dolinach domowych.

Mapa została zaktualizowana o nowe ikony wskazujące, które frakcje kontrolują obozy i ruiny wroga, a także dodano nowe ikony dla niestandardowych oznaczeń.

Ogólnie rzecz biorąc, te zmiany mają na celu stworzenie bardziej naturalnego doświadczenia PvE z wyraźną progresją, która nagradza eksplorację.

Zagubiona Dusza w Pax Dei

Nowa legenda map w Pax Dei

W nadchodzących dniach podana zostanie data aktualizacji, więc bądźcie czujni!