W grze Pax Dei system walki dotychczas nie był jej najmocniejszą stroną, ale twórcy gry intensywnie pracują nad jego udoskonaleniem. Od niemalże początku całkowicie przebudowali mechanikę walki, aby stworzyć solidne fundamenty pod przyszły, dynamiczny system walki. Z nadchodzącą aktualizacją do Pax Dei pojawi się kilka interesujących nowości, jednak to dopiero początek – planowane są dalsze usprawnienia.

Twórcy gry Pax Dei podkreślają, że rozwój gier MMORPG wymaga podejścia iteracyjnego, zwłaszcza w przypadku systemów walki. Więcej aktualizacji zostanie wdrożonych w miarę postępu prac nad systemem.

Ruch Postaci w Pax Dei

Poruszanie się po świecie Pax Dei stanie się bardziej płynne. Główna zmiana polega na tym, że domyślną prędkością poruszania się postaci będzie bieg zamiast chodzenia. Dla graczy preferujących obecne ustawienia, opcja chodzenia będzie dostępna w ustawieniach. Dodatkowo, zmniejszone zostaną koszty wytrzymałości przy poruszaniu się w wodzie, co sprawi, że pływanie będzie mniej męczące.

Zaktualizowane zostanie także obrażenie od upadków, aby umożliwić graczom lepsze przewidywanie, jak bardzo ich postać ucierpi po upadku.

Zmiany w Walce Wręcz

System walki wręcz w Pax Dei otrzyma szereg ulepszeń. Postać gracza automatycznie będzie obracać się w kierunku przeciwnika, co zapewni płynniejsze manewrowanie podczas walki. Twórcy dodadzą także nowe opcje przerwania ataków, takie jak rzucanie czarów, blokowanie czy skoki. Specjalne ataki wręcz pozwolą na anulowanie animacji zwykłych ciosów, co doda więcej dynamiki do rozgrywki.

Animacje broni zostaną zoptymalizowane, aby lepiej odpowiadały rzeczywistemu ruchowi postaci. Detekcja trafień również zostanie poprawiona – na przykład włócznie będą zadawać obrażenia w strefie liniowej, a topory w promieniu, co sprawi, że różne bronie będą bardziej unikalne. Blokowanie stanie się bardziej strategiczne – przytrzymanie przycisku blokowania uniemożliwi regenerację wytrzymałości, a postać będzie mogła jedynie chodzić, co doda dodatkowego wyzwania taktycznego w walce obronnej.

Zmiany te poprawią wrażenia podczas polowań na zwierzęta i w walkach PvP, gdzie gracze będą spowalniani po otrzymaniu trafienia przez przeciwnika.

Magia w Pax Dei

Również system rzucania czarów w Pax Dei zostanie ulepszony. Celowanie stanie się bardziej precyzyjne, a wskaźnik celu będzie wyświetlany przez cały czas trwania procesu rzucania czaru. Dodatkowo, rzucanie czarów będzie można przerwać w dowolnym momencie poprzez wykonanie innych akcji, takich jak skoki czy ataki wręcz.

Dodane zostaną także paski rzucania czarów, co pozwoli graczom lepiej przewidzieć, jakie zaklęcia używają przeciwnicy, co ułatwi decyzję, które czary warto przerwać.

Interfejs i Informacje o Przeciwnikach

Przeciwnicy w Pax Dei otrzymają bardziej czytelne animacje ataków, a także zmiany w interfejsie, które pomogą graczom lepiej oceniać siłę przeciwników. Paski zdrowia przeciwników będą również bardziej informacyjne, wskazując, czy są neutralni, czy wrodzy.

Kamera i Dźwięk

System kamery i dźwięku w Pax Dei również zostanie poprawiony. Wprowadzone zostaną m.in. efekty dźwiękowe informujące o niskim poziomie wytrzymałości oraz o zdobyciu nowych umiejętności. Ponadto, system kamery zostanie usprawniony, aby zminimalizować problemy z widocznością postaci, szczególnie podczas walki wręcz. Ponadto, jeśli kamera znajdzie się zbyt blisko postaci jej awatar zniknie, aby zapobiec blokowaniu widoku — i tak, ta funkcja będzie również dostępna w trybie budowania.

Dodatkowo, system walki wręcz otrzyma nowe funkcje związane z płynnością ruchów kamery, co zwiększy wrażenia z dynamicznych walk.

Dodane zostaną nowe dźwięki ostrzegające o niskiej wytrzymałości oraz osiągnięciach poziomów umiejętności. Wprowadzone zostaną także dodatkowe dźwięki podczas serii ataków oraz większa różnorodność głosów NPC-ów, co uczyni spotkania z przeciwnikami bardziej immersyjnymi.

Spojrzenie w przyszłość Pax Dei

W nadchodzących miesiącach Pax Dei będzie kontynuować rozwój systemów walki, opierając się na opiniach społeczności oraz wynikach wewnętrznych testów. Celem jest zapewnienie graczom bardziej satysfakcjonującej i zróżnicowanej rozgrywki, która odda pełnię możliwości wirtualnego świata.

Plany na przyszłość obejmują wprowadzenie nowych umiejętności oraz mechanik związanych z walką na dystans i wykorzystaniem magii. Gracze mogą się również spodziewać większej liczby opcji personalizacji postaci, które wpłyną na ich styl gry, a także dalszych usprawnień w balansie PvP i PvE.

Twórcy zobowiązali się do utrzymania otwartego dialogu z graczami, regularnie udostępniając informacje na temat postępów i dalszych planów rozwoju. Pax Dei dąży do stworzenia doświadczenia, które będzie nie tylko ekscytujące w obecnym stanie, ale również rozwijane i wspierane przez wiele lat.