Pierwsza alfa skupiała się na jednej trzeciej gry, czyli na spokojnej pętli, która obejmowała budowanie i rzemiosło. Kolejna faza rozwoju skupia się na kolejnej trzeciej części rozgrywki, a mianowicie na walce i PvP. Jeśli chodzi o ostatnią część, czyli kwestie społeczne, handlowe i ekonomiczne, będzie to jedna z pierwszych aktualizacji, gdy Pax Dei wejdzie do wczesnego dostępu – żeby było jasne, systemy te wymagają solidnych podstaw z pętli rzemieślniczych i bojowych.
Co zostało zrobione przez ostatnie kilka miesięcy
- Przegląd systemów: Intensywna praca nad ulepszeniem systemów RPG i statystyk. Od różnych rodzajów obrażeń fizycznych i magicznych po wprowadzenie mechaniki trwałości przedmiotów do noszenia i trzymania, zwiększanie głębi i złożoności rozgrywki. Trwają także nad zaklęciami, atakami specjalnymi i procami, chociaż pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, aby zapewnić ich bezproblemowe działanie przed ich rozszerzeniem.
- Ulepszone animacje: Tworzone są animacje dla różnych broni, zapewniające, że każde uderzenie będzie efektowne.
- Ulepszone celowanie: Dla walczących w zwarciu wprowadzono funkcję blokowania celu, która pozwala graczom skupić ataki na konkretnych wrogach. Dodatkowo, rzucający pożyteczne zaklęcia będą w pewnym momencie mogli namierzyć cel w celu uzyskania ukierunkowanych uzdrowień i wzmocnień, dodając nową warstwę strategicznej głębi do spotkań, choć prace nad tym wciąż trwają.
- Odżywianie i regeneracja: Podróż do wielkości wymaga pożywienia, a w nadchodzącym teście jedzenie stanie się bardziej znaczące. Niezależnie od tego, czy są to jagody zwiększające Twoją wytrzymałość, czy gotowane przysmaki, które zapewniają potężne wzmocnienia, uzupełnianie Twojego zdrowia i energii zostało szeroko rozwinięte i otrzymało pierwszy duży balans.
- Trwałość i naprawa przedmiotu: Wprowadzono mechanikę trwałości i naprawy, aby zapewnić, że Twój sprzęt pozostanie w doskonałym stanie przez całe Twoje przygody.
- Ogólne balansowanie: Rozpoczęto pierwszy etapy równoważenia gry pod kątem przedmiotów i statystyk wrogów, wytrzymałości, rzemiosła i nie tylko, aby stworzyć nadchodzącą, płynną rozgrywkę.
Czego można się spodziewać w alfie 2?
- Rozwój rzemiosła: Chociaż mechanika budowania pozostaje stosunkowo niezmieniona, rzemiosło znacznie się rozwinęło. Wprowadzane są nowe stanowiska rzemieślnicze, dodatkowe zasoby i magiczne materiały, a także rozszerzone opcje rzemieślnicze i przepisy. Równoważenie tych dodatków będzie procesem ciągłym, zapewniającym, że każdy aspekt rzemiosła będzie znaczący i satysfakcjonujący.
- Modernizacja walki: Wrogowie są teraz mądrzejszymi i groźniejszymi przeciwnikami, których pokonanie wymaga strategii i umiejętności. Pomimo trwających prac walka w alfie 2 zapowiada się bardziej wciągająco.
-
Ulepszenia świata: Wprowadzono wiele zmian w świecie gry, od oświetlenia i przejść pomiędzy biomami po eksplorację jaskiń. Te subtelne, ale znaczące ulepszenia poprawiają ogólną atmosferę i zanurzenie się w grze, sprawiając, że każdy zakątek wydaje się żywy i tętniący życiem.
-
Gracz kontra Gracz: Wprowadzono prowincję PvP, Lyonesse, która stworzy podstawy wizji PvP w Pax Dei.
W nadchodzących tygodniach pojawi się więcej szczegółów na temat konkretnych funkcji.