Tak więc, nie mówiąc nic o tym, czy zastosujemy coś podobnego do PLEX w Pax Dei, wydaje się, że powinienem wyjaśnić, co miałem na myśli, nazywając takie przedmioty „genialnymi”. Dotyczy to oczywiście TYLKO gier, w których cała ekonomia gry zależy od gracza, od zbiorów do produktu końcowego i gdzie nie można kupić przeskoków czasowych, umiejętności ani zdolności za pieniądze.

Kiedy czytasz o EVE „Użyj prawdziwej gotówki, aby kupić Plex, użyj jej, aby kupić dobre statki”, musisz wziąć pod uwagę, że ten statek został wykonany przez jakiegoś gracza. Jego broń, silniki, tarcze i cokolwiek innego zostało wyprodukowane przez jeszcze innych graczy, a cała ruda i materiały są również zbierane przez graczy. Tak więc PLEX sam w sobie jest bezwartościowym przedmiotem, poza tym, że gracz może go zniszczyć, aby zapłacić za miesięczną subskrypcję. Tylko do tego się nadaje. Wartość, jaką inni gracze przypisują takiemu przedmiotowi, jest wartością, za którą możesz handlować, na przykład kupić od nich nowy statek kosmiczny. I notabene… wartość PLEX w porównaniu z jakąkolwiek walutą w grze może się bardzo wahać. Wszystko zależy od tego, jak duże jest zapotrzebowanie na tego typu przedmiot wśród graczy.