Patch notes
Pax Dei Verse 3 patch notes - 11.06.2025
Ta aktualizacja znacząco zmienia podstawowe systemy, strukturę świata oraz przebieg rozgrywki. Verse 3 kładzie fundament pod bogatszą, bardziej immersyjną podróż.
Nowości
Świat
Świat został przekształcony, zwiększono maksymalną liczbę działek na Prowincję. Zmiany obejmują:
- Dziesięć Dolin Domowych na Prowincję (zamiast sześciu).
- Mniejsze, ale bardziej angażujące Dzikie Tereny.
- Prowincje Merrie i Kerys zamieniły się miejscami.
- Rozkład biomów i rozmieszczenie obozów wrogów zostały dostosowane na całym świecie.
- Przebudowa miejsc Petra Dei z nowymi startowymi stanowiskami rzemieślniczymi.
- Dodano kilka nowych miejsc do rzemiosła w świecie.
Budowa/Rzemiosło
- Przeanalizowano kilka profesji, aby dopasować je do zmian RPG, ułatwić start, wygładzić progresję i uczynić zależności bardziej inteligentnymi.
- Nowy startowe stanowisko rzemieślnicze: Stół do Obróbki Drewna. Stół Stolarza jest teraz dedykowany do mebli.
- W górskich rejonach dodano dziką kozicę, która dostarcza wełny.
- Nowa profesja: Skinning (skórowanie).
- Noże do skórowania wymagają nowej umiejętności skórowania. Można ich używać na martwych stworzeniach, by pozyskać cenne składniki do rzemiosła.
- Martwe stworzenia respektują istniejące zasady dotyczące pozwolenia na grabież.
- Dodano kilka nowych elementów budowlanych: zestaw fundamentów granitowych, wapiennych, drewnianych i inne.
- Dodano wariant straganu rynkowego o tematyce myśliwskiej.
Rozgrywka
Progresja umiejętności walki:
- Wprowadzono nowe umiejętności walki odzwierciedlające twoje doświadczenie z miejscami na zbroję: sześć umiejętności (głowa, klatka, nogi, stopy, ramiona i dłonie) dla każdego typu zbroi (ciężka, średnia, lekka), razem osiemnaście.
- Doświadczenie bojowe zdobywa się za zabijanie przeciwników i teraz przyczynia się do poziomowania konkretnych umiejętności broni/zbroi.
- Zdobycie doświadczenia bojowego pokazuje się jako unoszące się liczby przy postaci, podobnie jak wskaźniki obrażeń.
- Zabijanie trudniejszych przeciwników daje więcej doświadczenia.
- Doświadczenie drużyny jest dzielone między wszystkich członków w pobliżu.
- Doświadczenie drużyny zależy od typu zabitego wroga. Weterani (oznaczeni ikoną czaszki) są przeznaczeni dla pełnych drużyn. Normalni przeciwnicy dla solo lub małych grup.
Blokowanie
- Broń jednoręczna nie może już blokować bez tarczy.
- Poprawiono responsywność blokowania w niektórych sytuacjach.
Nowy ekwipunek i bronie
- Zredukowano liczbę slotów na wyposażenie, szczególnie tam, gdzie nie wszystkie typy zbroi miały przedmioty na dane sloty.
- Połączono następujące sloty: Góra, Góra-Zewnętrzna i Ramiona w jeden slot Góra. Dół i Dół-Zewnętrzny w jeden slot Dół.
- Role zbroi definiują nowe atrybuty. Ciężka zbroja ma najlepsze odporności fizyczne i najmniejsze obrażenia, dodatkowo zwiększa generowanie zagrożenia i efektywność kontroli tłumu. Średnia zbroja ma przeciętną wytrzymałość i przyzwoite obrażenia, idealna dla fizycznych DPS-ów. Lekka zbroja (ubrania) ma najlepsze odporności magiczne i najwyższe obrażenia, ale najsłabszą obronę fizyczną, dodatkowo zyskuje bonusy do leczenia.
- Każdy element zbroi na głowę/klatkę/nogi/stopy ma czar, nawet zwykłe przedmioty rzemieślnicze. Ciężka zbroja oferuje czary głównie dla roli tanka. Średnia zbroja dla fizycznych DPS-ów. Lekka zbroja dla healerów i czarodziei. Oczekuje się, że gracze będą mieszać różne klasy zbroi dla określonych zestawów atrybutów i kombinacji czarów.
Moc przedmiotów
- Przedmioty mają teraz minimalne wymagania umiejętności do użycia; jeśli gracz ich nie spełnia, dostaje powiadomienie o zbyt niskim poziomie umiejętności.
- Moc przedmiotu skaluje przedmioty i czary.
- Wszystkie bronie i ekwipunek mają teraz Moc Przedmiotu opisującą ich podstawowe atrybuty. Pomaga to rozróżnić poziomy Tier ekwipunku oraz daje bardziej widoczne, stopniowe wzrosty wraz z podnoszeniem umiejętności związanych z ulubionym sprzętem i bronią.
- Jakość i poziom Tier wpływają na bazową Moc Przedmiotu.
- Poziom umiejętności postaci dodatkowo wpływa na Moc Przedmiotu, zwiększając statystyki i zdolności przedmiotów.
Aktualizacja broni
- Łańcuch ataków broni nie zadaje już dodatkowych obrażeń na ostatnim uderzeniu.
- Broń w drugiej ręce (np. tarcza) nie daje już specjalnych ataków (usunięto uderzenie tarczą).
- Tarcza nadal pozwala blokować ataki (prawy przycisk myszy) i teraz ma dodatkowe statystyki.
- Wszystkie bronie mają teraz 3 specjalne ataki/czary.
Rebalans i zmiany
- Domyślne zdrowie zaczyna się teraz od 1000.
- Wszystkie zbroje i bronie w grze zostały odtworzone.
- Duch, nowy zasób zastępujący wytrzymałość jako zasób do rzucania czarów i specjalnych zdolności broni.
- Wytrzymałość nadal używana do sprintu/blokowania/skakania/wspinaczki/zbierania.
- Duch używany do czarów i specjalnych zdolności broni (wcześniej wytrzymałość).
- Ekwipunku (zbroi itp.) nie można zmieniać podczas walki. Broń można zmieniać, ale podlega wtedy cooldownowi umiejętności.
- Czary zbroi mają wspólny cooldown na ten sam slot, aby zniechęcić do szybkiego przełączania zbroi.
- Zdolności broni mają wspólny cooldown na różne typy broni, aby zniechęcić do przełączania broni w walce.
- Usunięto pasywki broni.
- Normalne ataki broni i kosturów regenerują niewielką ilość energii.
- Gracze mogą przytrzymać przycisk podstawowego ataku, by ciągle łączyć normalne ataki w łańcuch.
- Dodano nowe atrybuty ekwipunku podkreślające różne style gry: tankowanie, DPS i leczenie.
UI / UX
- Natywne wsparcie większości układów klawiatur (AZERTY, DVORAK itp.).
- Nowy system wejścia: cały układ klawiszy został przejrzany, by dostosować się do zmian RPG i systemów walki.
- Najważniejsze zmiany na układzie QWERTY:
- ESC teraz otwiera ekwipunek (menu na górnym pasku).
- Menu systemowe dostępne z prawego górnego rogu paska.
- Q, R, F to domyślne klawisze dla zdolności broni.
- 1, 2, 3 i Lewy Ctrl dla czarów.
- 4–0 - to nowe sloty na pasku szybkiego dostępu.
- V to nowy klawisz drugorzędnej interakcji (wcześniej F).
- H otwiera koło teleportacji i cudów.
- Celowanie czarów:
- Przytrzymanie ALT podczas celowania czarem celuje w siebie.
- Przytrzymanie ALT podczas rzucania czaru z celem pomija celowanie i rzuca czar natychmiast na siebie.
- Celowanie w drużynie:
- Każdy członek drużyny ma przypisany klawisz F1-F6 w HUD drużyny.
- W trybie celowania czaru, naciśnięcie odpowiedniego klawisza rzuca czar na tę osobę, jeśli jest w zasięgu.
Różne
- Będąc w walce regeneracja zasobów jest zmniejszona. Regeneracja zdrowia do 10%, regeneracja wytrzymałości do 50%, regeneracja ducha do 50%
- Obrażenia od upadku są teraz łagodniejsze. Zaczynają się od ok. 5 metrów i stają się śmiertelne od ok. 20 metrów.
- Można teraz sprintować i skakać z otwartym menu ekwipunku.
AI
- Poprawiono nawigację przeciwników w lochach.
- Zmniejszono prawdopodobieństwo teleportacji przeciwników, gdy nie mogą dotrzeć do celu agresji.
- Gdy AI nie może walczyć z celem agresji, opuszcza walkę (hard leashing) i regeneruje się do pełna.
Postać
- Kultystki Zeb otrzymały duży update wizualny, lepiej oddający ich charakter i rolę
- Wszystkie stanowiska rzemieślnicze mają unikalne efekty dźwiękowe.
- Nowe dźwięki otoczenia i muzyka.
- Więcej odgłosów warczenia dla Zebian.
- Nowe dźwięki czarów.
- Nowe miksowanie dźwięku poprawiające przejścia i sytuacje z dużą liczbą efektów.
Poprawki błędów
Świat
- Łagodniejsze przejścia trawy na granicach biomów.
- Dostosowano rozmiar i kształt złóż gliny.
- Poprawiono zanikanie wiatru i roślinności.
- Naprawiono problem z oświetleniem w jaskiniach podczas walk z NPC.
- Naprawiono zbyt ciemne oświetlenie w lochach.
- Droga do północnej bramy w Lyonesse (Kamień Gwydiona) została przesunięta na zachodni brzeg rzeki, bo była zbyt stroma.
- Naprawiono brak wody w części rzeki w Lyonesse.
- Inkwizytorzy nie pojawiają się już na banerach.
Budowa
- Zbalansowano koszty zasobów dla różnych kamiennych fundamentów.
- Naprawiono blueprint Bluszczu Wspinaczkowego, który czasem był bez liści od tyłu.
- Naprawiono problem z integralnością wspartych/zakrzywionych belek na półwspartych strukturach.
- Obszar porostu mchu nie jest już modyfikowany przez otwieranie lub zamykanie drzwi w kamiennych budynkach.
Interfejs
- Naprawiono problem, gdzie okienko "wpłać złoto" pozostawało po zamknięciu skrzyni.
- Naprawiono problem uniemożliwiający podniesienie przedmiotu w widoku podglądu.
- Naprawiono problem, gdzie najechanie na czar lub slot broni czasem blokowało wejścia z klawiatury.
- Naprawiono crash przy szybkim otwieraniu i zamykaniu redeeming queue.
- Poprawiono wydajność redeeming queue przy dużej liczbie przedmiotów.
- Naprawiono problem z markerami mapy na wysokich wysokościach, które nie zawsze pokazywały się na kompasie.
- Wszystkie bramy są teraz widoczne na kompasie z pewnej odległości, nawet z pobliskich stref, co ułatwia nawigację.
- Naprawiono problem z ikonami, które czasem nie pojawiały się na kompasie mimo obecności na mapie.
- Markery śmierci widoczne we wszystkich strefach, niezależnie od odległości w tej samej prowincji.
- Usunięto z gry pochodnie i latarnie trzymane w ręku.
Walka
- Próba użycia zdolności broni na cooldownie nie przerywa już trwającego ataku lub combo.
- Naprawiono problem, gdzie NPC mogły się zaciąć na upuszczonych przedmiotach.
- Gracze nie mogą już zdobywać EXP tylko przez blokowanie słabych NPC.
- Zwłoki graczy nie blokują już NPC i pocisków.
- Liczby leczenia nie są już widoczne z dużej odległości.
- Zebianie nie używają ataków wręcz, gdy są daleko od postaci graczy.
- Naprawiono teleportację graczy do wejścia do lochu w The Reflection of Holastri po wejściu do konkretnego zbiornika wodnego.
Cuda
- Naprawiono problemy z powiadomieniami przy zbliżaniu się do punktów szybkiej podróży.
- Naprawiono problem, gdzie specyficzne animacje z precyzyjnym timingiem mogły zatrzymać szybką podróż, mimo zużywania łaski.
- Naprawiono problem, gdzie klawisz „Zdobądź więcej łaski” przestawał działać po przełączaniu zakładek w menu cudów.
- Naprawiono rzadkie błędy podczas podróży przez bramy, które pozostawiały postać w tej samej prowincji, w martwym końcu za strukturą bramy.
Czat
- Naprawiono problem z dołączaniem do innego czatu głosowego po uprzednim anulowaniu tej opcji.
- Naprawiono problem, gdzie opuszczenie czatu głosowego po anulowaniu „Dołącz do innego czatu” przenosiło gracza do anulowanego kanału.
Dźwięk
- Naprawiono problem z nieregularnym odtwarzaniem muzyki w menu głównym.
- Kobiece NPC i awatary mają teraz odpowiednie głosy i odgłosy.
- Naprawiono zbyt głośne warczenie Zebian.
Inne
- Naprawiono problem z edycją ceny zamówienia na rynku podczas rozpoczynania transakcji przez kupującego.
- Naprawiono problem, gdzie przedmioty jednorazowego użytku tego samego typu czasem się stackowały.
Patch 13 sierpień 2024
Poprawiono
Zasoby i Rzemiosło
- Naprawiono problem z odrzucaniem akcji wyekwipowania/zdjęcia przedmiotów podczas złych warunków sieciowych.
- Naprawiono błąd, który zapobiegał cofaniu się akcji w trakcie ekwipowania/zdjęcia tego samego przedmiotu w szybkim tempie.
- Naprawiono problem z precyzją wytrzymałości przedmiotów, który uniemożliwiał ich uszkodzenie, gdy wartość była bliska zeru.
- Naprawiono problem, w którym warstwy animacji związane z trzymaniem przedmiotów czasami nie uruchamiały się, gdy gracz wchodził do świata.
Walka
- Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe zachowanie w przypadku rzucania zaklęcia Hipnozy na przeciwnika na smyczy.
- Naprawiono problem, w którym zaklęcia mogły być rzucane bez zużywania wytrzymałości.
- Naprawiono problem, w którym muzyka bitewna trwała po zmianie strefy przez gracza.
- Dodano różnorodne animacje do mechaniki ogłuszenia.
- Naprawiono problem z atakami specjalnymi dwuręcznymi broniami, które nie wywoływały efektów uderzenia w ziemię.
Ulepszenia UI & UX
- Naprawiono problem, w którym gracze mogli przypadkowo nacisnąć różne przyciski w menu radialnym.
- Znaki przestały być interaktywne.
- Naprawiono problem z przyciskiem pop-up w lobby, który nie działał zgodnie z zamierzeniem.
- Usunięto dodatkowy punkt interakcji na martwych graczach.
- Naprawiono problem z nowymi liderami klanu otrzymującymi zduplikowane wiadomości klanowe.
- Usunięto skróty klawiszowe ustawień z lobby.
- Dodano przycisk odświeżania listy postaci w lobby, aby uzyskać do nich ponowny dostęp po przerwie serwisowej.
- Usunięto elementy HUD, które były widoczne na ekranie ładowania podczas wchodzenia do gry.
- Dodano przycisk anulowania w interfejsie podziału stosu przedmiotów.
- Dodano przycisk do wylogowania się.
Interakcja ze Światem
- Naprawiono błąd w zachowaniu respawnu obozów, który natychmiast odnawiał niektóre punkty odrodzenia, nie respektując timera odrodzenia.
- Naprawiono problem, w którym w Medium Ring Fort w Inis Gallia brakowało NPC-ów.
- Naprawiono problem, w którym ciała mogły odradzać się w pozycji (0,0,0) i były nie do odzyskania.
- Naprawiono problem, w którym ciała mogły odradzać się w powietrzu i były nie do odzyskania.
- Naprawiono problem, w którym niedźwiedzie mogły przestać reagować po wejściu do wody.
- Naprawiono problem, w którym dźwięk ruchu na mapie mógł trwać nawet po zatrzymaniu myszy.
Ulepszenia Graficzne
- Naprawiono problem, w którym ustawienie odległości streamowania nie zachowywało się po ponownym uruchomieniu gry.
- Noszenie określonych skórzanych butów nie wpływa już na rozmiar kostek.
Pax Dei patch notes - 2.07.2024
Pax Dei Zmiany
Pax Dei Zasoby i Rzemiosło
- "Nice Pork Stew" jest teraz prawidłowo nazywany "Nice Bear Stew"
- Częstotliwość występowania i liczba miejsc pojawiania się gliny, lnu i zanieczyszczonego żelaza zostały zwiększone
Pax Dei Społeczność
- Limit znaków w wiadomości czatu został zwiększony do 255
Pax Dei Menu Ustawień Gracza
- Dodano opcję czułości myszy
- Dodano opcję odwrócenia myszy
- Usunięto opcję „Użyj occlusion culling”
- Przeniesiono opcję „Unstuck” z sekcji graficznej do głównej sekcji, gdzie powinna się znajdować
- Wpisy w ustawieniach klawiszy zostały nieznacznie zmienione
Pax Dei Walka
- Trafienia mają teraz reakcje w zależności od powierzchni, w którą uderzają
Pax Dei Śmierć i Odrodzenie
- Dodano domowe sanktuarium dla obszaru początkowego jako domyślne
- Czas odnowienia opcji „Unstuck” wynosi teraz 15 minut
Pax Dei Odzież i Wyposażenie
- Poprawiono wygląd peleryn, aby były mniej zniekształcone
- Usunięto ozdobną tiarę z gotowego zestawu postaci
- Podjęto dalsze prace nad poprawą problemów z nakładaniem się niektórych ubrań
Pax Dei Budowanie
- Rozmiar pojemników dla nowo wybudowanych pojemników, które miały więcej niż 10 slotów, został zwiększony. Istniejące pojemniki nie zmieniają rozmiaru - aby je ulepszyć, proszę przebudować tam, gdzie chcesz zwiększyć rozmiar
Pax Dei Poprawki Graficzne
- Bardziej naturalne kolory światła słonecznego i księżycowego
- Poprawiona kontrastowość obrazu
Pax Dei Poprawki Błędów
Pax Dei Zbieranie Zasobów
- Naprawiono problem, w wyniku którego gra mogła się zawiesić podczas ścinania drzew
- Naprawiono problem, w wyniku którego gracze czasami nie mogli zakończyć zbierania zasobów mineralnych
- Naprawiono problem, w wyniku którego brunatne niedźwiedzie nie zostawiały łupu
Pax Dei Budowanie
- Naprawiono problem, w wyniku którego obiekty umieszczone na fundamentach z trójkątnych kamieni psuły się
Pax Dei Badanie
- Naprawiono błąd powodujący niedostępność akcji Zbadanie podczas regeneracji HP
Pax Dei Rzemiosło
- Naprawiono problem, w wyniku którego składniki czasami spadały na ziemię, mimo że w ekwipunku było miejsce po nieudanym rzemiośle
- Naprawiono problem, w wyniku którego młot konstrukcyjny był określany jako młot budowlany w procesie wprowadzania
- Naprawiono problem, w wyniku którego ul używał starej ikony wosku zamiast własnej unikalnej
Pax Dei Odzież i Wyposażenie
- Naprawiono problem, w wyniku którego części ciała postaci prześwitywały przez bieliznę
- Naprawiono kilka problemów z rękawami, które prześwitywały przez niektóre kurtki
- Naprawiono problem, w wyniku którego niektóre naramienniki prześwitywały przez przedramiona
- Naprawiono problem, w wyniku którego elementy zbroi kolczej prześwitywały przez siebie nawzajem
- Naprawiono problem, w wyniku którego peleryny prześwitywały przez niektóre górne części odzieży
- Naprawiono problem, w wyniku którego gruby bawełniany materiał miał zastępczą ikonę
Pax Dei Teleportacja
- Naprawiono problem, w wyniku którego gracz był teleportowany do środka bieżącej mapy, a nie do swojego domowego sanktuarium, jeśli znajdowało się ono w innej prowincji
Pax Dei Ekwipunek
- Naprawiono problem, w wyniku którego wymiana przedmiotów za pomocą klawisza G była zazwyczaj niedostępna
Pax Dei Walka
- Naprawiono problem, w wyniku którego po oszołomieniu gracz mógł nie pojawiać się wizualnie w odpowiednim stanie
- Naprawiono problem, w wyniku którego zaklęcia broni i tarczy zadawały dodatkowe obrażenia
- Naprawiono problem, w wyniku którego wyłączenie celowania względnego kamery działało niespójnie podczas walki bez broni
- Naprawiono problem, w wyniku którego zaklęcie NPC „Pierścień Ognia” zniekształcało cienie w otoczeniu
- Naprawiono problem, w wyniku którego po odrodzeniu się po śmierci z wyposażoną tarczą postać mogła zostać zablokowana w określonej pozie
- Naprawiono problem, w wyniku którego zbyt szybkie naciskanie przycisków ataku powodowało restartowanie animacji
- Naprawiono problem, w wyniku którego gracz mógł anulować animację ataku używając bloku, ale nadal zadawał obrażenia
Pax Dei UI
- Naprawiono problem, w wyniku którego ostrzeżenie o przypisaniu wielu działań do jednego klawisza nie było widoczne w ustawieniach sterowania podczas wyboru postaci
- Naprawiono problem, w wyniku którego część tekstu w interfejsie pomocy nie skalowała się poprawnie wraz z skalą interfejsu
- Naprawiono problem, w wyniku którego panel zarządzania działką wyświetlał się, mimo że gracz nie posiadał żadnej działki
- Naprawiono problem, w wyniku którego przyciski „Akceptuj/Odrzuć” nie pasowały odpowiednio w interfejsie zaproszenia do klanu
Pax Dei Śmierć i Odrodzenie
- Naprawiono problem, w wyniku którego gracz mógł się poruszać podczas odradzania się
- Naprawiono problem, w wyniku którego znacznik mapy domowego sanktuarium był nadmiernie duży i miał zastępczą ikonę
- Naprawiono problem, w wyniku którego gracz mógł widzieć ikonę domowego sanktuarium podczas pobytu w lochu
Pax Dei Ruch
- Naprawiono problem, w wyniku którego brodzenie w wodzie nie było już podłączone po wprowadzeniu systemu uderzeń
- Naprawiono problem, w wyniku którego animacja postaci gracza zatrzymywała się bardzo blisko centrum Petra Dei, co czasami prowadziło do sytuacji miękkiego zablokowania
Pax Dei Audio
- Naprawiono problem, w wyniku którego dźwięki kroków odtwarzały się, gdy gracz stał w miejscu
- Naprawiono problem, w wyniku którego dźwięki pętli przetwarzania nadal odtwarzały się po zniszczeniu mianowanego rzemieślnika
Pax Dei Wydajność
- Naprawiono problem, w wyniku którego czasami w jednym obszarze pojawiało się zbyt wiele NPC, co powodowało problemy z wydajnością