Pax Dei - Social Sandbox MMO
  • Pax Dei
  • Aktualności
  • FAQ
  • Fabuła
  • Poradniki
  • Mapy
  • Klany
    • Dzieci Peruna
    • Vordmor
    • Zakon Białego Wilka
  • Galerie
  • Discord
  • Twitch
  • Patronite
  • Poza Pax Dei
    • Ashes od Creation
    • O mnie
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Start
  3. Patch notes

Patch notes

Pax Dei Verse 3 patch notes - 11.06.2025

Ta aktualizacja znacząco zmienia podstawowe systemy, strukturę świata oraz przebieg rozgrywki. Verse 3 kładzie fundament pod bogatszą, bardziej immersyjną podróż.

Nowości

Świat

Świat został przekształcony, zwiększono maksymalną liczbę działek na Prowincję. Zmiany obejmują:

  • Dziesięć Dolin Domowych na Prowincję (zamiast sześciu).
  • Mniejsze, ale bardziej angażujące Dzikie Tereny.
  • Prowincje Merrie i Kerys zamieniły się miejscami.
  • Rozkład biomów i rozmieszczenie obozów wrogów zostały dostosowane na całym świecie.
  • Przebudowa miejsc Petra Dei z nowymi startowymi stanowiskami rzemieślniczymi.
  • Dodano kilka nowych miejsc do rzemiosła w świecie.

Budowa/Rzemiosło

  • Przeanalizowano kilka profesji, aby dopasować je do zmian RPG, ułatwić start, wygładzić progresję i uczynić zależności bardziej inteligentnymi.
  • Nowy startowe stanowisko rzemieślnicze: Stół do Obróbki Drewna. Stół Stolarza jest teraz dedykowany do mebli.
  • W górskich rejonach dodano dziką kozicę, która dostarcza wełny.
  • Nowa profesja: Skinning (skórowanie).
  • Noże do skórowania wymagają nowej umiejętności skórowania. Można ich używać na martwych stworzeniach, by pozyskać cenne składniki do rzemiosła.
  • Martwe stworzenia respektują istniejące zasady dotyczące pozwolenia na grabież.
  • Dodano kilka nowych elementów budowlanych: zestaw fundamentów granitowych, wapiennych, drewnianych i inne.
  • Dodano wariant straganu rynkowego o tematyce myśliwskiej.

Rozgrywka

Progresja umiejętności walki:

  • Wprowadzono nowe umiejętności walki odzwierciedlające twoje doświadczenie z miejscami na zbroję: sześć umiejętności (głowa, klatka, nogi, stopy, ramiona i dłonie) dla każdego typu zbroi (ciężka, średnia, lekka), razem osiemnaście.
  • Doświadczenie bojowe zdobywa się za zabijanie przeciwników i teraz przyczynia się do poziomowania konkretnych umiejętności broni/zbroi.
  • Zdobycie doświadczenia bojowego pokazuje się jako unoszące się liczby przy postaci, podobnie jak wskaźniki obrażeń.
  • Zabijanie trudniejszych przeciwników daje więcej doświadczenia.
  • Doświadczenie drużyny jest dzielone między wszystkich członków w pobliżu.
  • Doświadczenie drużyny zależy od typu zabitego wroga. Weterani (oznaczeni ikoną czaszki) są przeznaczeni dla pełnych drużyn. Normalni przeciwnicy dla solo lub małych grup.

Blokowanie

  • Broń jednoręczna nie może już blokować bez tarczy.
  • Poprawiono responsywność blokowania w niektórych sytuacjach.

Nowy ekwipunek i bronie

  • Zredukowano liczbę slotów na wyposażenie, szczególnie tam, gdzie nie wszystkie typy zbroi miały przedmioty na dane sloty.
  • Połączono następujące sloty: Góra, Góra-Zewnętrzna i Ramiona w jeden slot Góra. Dół i Dół-Zewnętrzny w jeden slot Dół.
  • Role zbroi definiują nowe atrybuty. Ciężka zbroja ma najlepsze odporności fizyczne i najmniejsze obrażenia, dodatkowo zwiększa generowanie zagrożenia i efektywność kontroli tłumu. Średnia zbroja ma przeciętną wytrzymałość i przyzwoite obrażenia, idealna dla fizycznych DPS-ów. Lekka zbroja (ubrania) ma najlepsze odporności magiczne i najwyższe obrażenia, ale najsłabszą obronę fizyczną, dodatkowo zyskuje bonusy do leczenia.
  • Każdy element zbroi na głowę/klatkę/nogi/stopy ma czar, nawet zwykłe przedmioty rzemieślnicze. Ciężka zbroja oferuje czary głównie dla roli tanka. Średnia zbroja dla fizycznych DPS-ów. Lekka zbroja dla healerów i czarodziei. Oczekuje się, że gracze będą mieszać różne klasy zbroi dla określonych zestawów atrybutów i kombinacji czarów.

Moc przedmiotów

  • Przedmioty mają teraz minimalne wymagania umiejętności do użycia; jeśli gracz ich nie spełnia, dostaje powiadomienie o zbyt niskim poziomie umiejętności.
  • Moc przedmiotu skaluje przedmioty i czary.
  • Wszystkie bronie i ekwipunek mają teraz Moc Przedmiotu opisującą ich podstawowe atrybuty. Pomaga to rozróżnić poziomy Tier ekwipunku oraz daje bardziej widoczne, stopniowe wzrosty wraz z podnoszeniem umiejętności związanych z ulubionym sprzętem i bronią.
  • Jakość i poziom Tier wpływają na bazową Moc Przedmiotu.
  • Poziom umiejętności postaci dodatkowo wpływa na Moc Przedmiotu, zwiększając statystyki i zdolności przedmiotów.

Aktualizacja broni

  • Łańcuch ataków broni nie zadaje już dodatkowych obrażeń na ostatnim uderzeniu.
  • Broń w drugiej ręce (np. tarcza) nie daje już specjalnych ataków (usunięto uderzenie tarczą).
  • Tarcza nadal pozwala blokować ataki (prawy przycisk myszy) i teraz ma dodatkowe statystyki.
  • Wszystkie bronie mają teraz 3 specjalne ataki/czary.

Rebalans i zmiany

  • Domyślne zdrowie zaczyna się teraz od 1000.
  • Wszystkie zbroje i bronie w grze zostały odtworzone.
  • Duch, nowy zasób zastępujący wytrzymałość jako zasób do rzucania czarów i specjalnych zdolności broni.
  • Wytrzymałość nadal używana do sprintu/blokowania/skakania/wspinaczki/zbierania. 
  • Duch używany do czarów i specjalnych zdolności broni (wcześniej wytrzymałość).
  • Ekwipunku (zbroi itp.) nie można zmieniać podczas walki. Broń można zmieniać, ale podlega wtedy cooldownowi umiejętności.
  • Czary zbroi mają wspólny cooldown na ten sam slot, aby zniechęcić do szybkiego przełączania zbroi.
  • Zdolności broni mają wspólny cooldown na różne typy broni, aby zniechęcić do przełączania broni w walce.
  • Usunięto pasywki broni.
  • Normalne ataki broni i kosturów regenerują niewielką ilość energii.
  • Gracze mogą przytrzymać przycisk podstawowego ataku, by ciągle łączyć normalne ataki w łańcuch.
  • Dodano nowe atrybuty ekwipunku podkreślające różne style gry: tankowanie, DPS i leczenie.

UI / UX

  • Natywne wsparcie większości układów klawiatur (AZERTY, DVORAK itp.).
  • Nowy system wejścia: cały układ klawiszy został przejrzany, by dostosować się do zmian RPG i systemów walki.
  • Najważniejsze zmiany na układzie QWERTY:
    • ESC teraz otwiera ekwipunek (menu na górnym pasku).
    • Menu systemowe dostępne z prawego górnego rogu paska.
    • Q, R, F to domyślne klawisze dla zdolności broni.
    • 1, 2, 3 i Lewy Ctrl dla czarów.
    • 4–0 - to nowe sloty na pasku szybkiego dostępu.
    • V to nowy klawisz drugorzędnej interakcji (wcześniej F).
    • H otwiera koło teleportacji i cudów.
  • Celowanie czarów:
    • Przytrzymanie ALT podczas celowania czarem celuje w siebie.
    • Przytrzymanie ALT podczas rzucania czaru z celem pomija celowanie i rzuca czar natychmiast na siebie.
  • Celowanie w drużynie:
    • Każdy członek drużyny ma przypisany klawisz F1-F6 w HUD drużyny.
    • W trybie celowania czaru, naciśnięcie odpowiedniego klawisza rzuca czar na tę osobę, jeśli jest w zasięgu.

Różne

  • Będąc w walce regeneracja zasobów jest zmniejszona. Regeneracja zdrowia do 10%, regeneracja wytrzymałości do 50%, regeneracja ducha do 50%
  • Obrażenia od upadku są teraz łagodniejsze. Zaczynają się od ok. 5 metrów i stają się śmiertelne od ok. 20 metrów.
  • Można teraz sprintować i skakać z otwartym menu ekwipunku.

AI

  • Poprawiono nawigację przeciwników w lochach.
  • Zmniejszono prawdopodobieństwo teleportacji przeciwników, gdy nie mogą dotrzeć do celu agresji.
  • Gdy AI nie może walczyć z celem agresji, opuszcza walkę (hard leashing) i regeneruje się do pełna.

Postać

  • Kultystki Zeb otrzymały duży update wizualny, lepiej oddający ich charakter i rolę
  • Wszystkie stanowiska rzemieślnicze mają unikalne efekty dźwiękowe.
  • Nowe dźwięki otoczenia i muzyka.
  • Więcej odgłosów warczenia dla Zebian.
  • Nowe dźwięki czarów.
  • Nowe miksowanie dźwięku poprawiające przejścia i sytuacje z dużą liczbą efektów.

Poprawki błędów

Świat

  • Łagodniejsze przejścia trawy na granicach biomów.
  • Dostosowano rozmiar i kształt złóż gliny.
  • Poprawiono zanikanie wiatru i roślinności.
  • Naprawiono problem z oświetleniem w jaskiniach podczas walk z NPC.
  • Naprawiono zbyt ciemne oświetlenie w lochach.
  • Droga do północnej bramy w Lyonesse (Kamień Gwydiona) została przesunięta na zachodni brzeg rzeki, bo była zbyt stroma.
  • Naprawiono brak wody w części rzeki w Lyonesse.
  • Inkwizytorzy nie pojawiają się już na banerach.

Budowa

  • Zbalansowano koszty zasobów dla różnych kamiennych fundamentów.
  • Naprawiono blueprint Bluszczu Wspinaczkowego, który czasem był bez liści od tyłu.
  • Naprawiono problem z integralnością wspartych/zakrzywionych belek na półwspartych strukturach.
  • Obszar porostu mchu nie jest już modyfikowany przez otwieranie lub zamykanie drzwi w kamiennych budynkach.

Interfejs

  • Naprawiono problem, gdzie okienko "wpłać złoto" pozostawało po zamknięciu skrzyni.
  • Naprawiono problem uniemożliwiający podniesienie przedmiotu w widoku podglądu.
  • Naprawiono problem, gdzie najechanie na czar lub slot broni czasem blokowało wejścia z klawiatury.
  • Naprawiono crash przy szybkim otwieraniu i zamykaniu redeeming queue.
  • Poprawiono wydajność redeeming queue przy dużej liczbie przedmiotów.
  • Naprawiono problem z markerami mapy na wysokich wysokościach, które nie zawsze pokazywały się na kompasie.
  • Wszystkie bramy są teraz widoczne na kompasie z pewnej odległości, nawet z pobliskich stref, co ułatwia nawigację.
  • Naprawiono problem z ikonami, które czasem nie pojawiały się na kompasie mimo obecności na mapie.
  • Markery śmierci widoczne we wszystkich strefach, niezależnie od odległości w tej samej prowincji.
  • Usunięto z gry pochodnie i latarnie trzymane w ręku.

Walka

  • Próba użycia zdolności broni na cooldownie nie przerywa już trwającego ataku lub combo.
  • Naprawiono problem, gdzie NPC mogły się zaciąć na upuszczonych przedmiotach.
  • Gracze nie mogą już zdobywać EXP tylko przez blokowanie słabych NPC.
  • Zwłoki graczy nie blokują już NPC i pocisków.
  • Liczby leczenia nie są już widoczne z dużej odległości.
  • Zebianie nie używają ataków wręcz, gdy są daleko od postaci graczy.
  • Naprawiono teleportację graczy do wejścia do lochu w The Reflection of Holastri po wejściu do konkretnego zbiornika wodnego.

Cuda

  • Naprawiono problemy z powiadomieniami przy zbliżaniu się do punktów szybkiej podróży.
  • Naprawiono problem, gdzie specyficzne animacje z precyzyjnym timingiem mogły zatrzymać szybką podróż, mimo zużywania łaski.
  • Naprawiono problem, gdzie klawisz „Zdobądź więcej łaski” przestawał działać po przełączaniu zakładek w menu cudów.
  • Naprawiono rzadkie błędy podczas podróży przez bramy, które pozostawiały postać w tej samej prowincji, w martwym końcu za strukturą bramy.

Czat

  • Naprawiono problem z dołączaniem do innego czatu głosowego po uprzednim anulowaniu tej opcji.
  • Naprawiono problem, gdzie opuszczenie czatu głosowego po anulowaniu „Dołącz do innego czatu” przenosiło gracza do anulowanego kanału.

Dźwięk

  • Naprawiono problem z nieregularnym odtwarzaniem muzyki w menu głównym.
  • Kobiece NPC i awatary mają teraz odpowiednie głosy i odgłosy.
  • Naprawiono zbyt głośne warczenie Zebian.

Inne

  • Naprawiono problem z edycją ceny zamówienia na rynku podczas rozpoczynania transakcji przez kupującego.
  • Naprawiono problem, gdzie przedmioty jednorazowego użytku tego samego typu czasem się stackowały.

Patch 13 sierpień 2024

Poprawiono

Zasoby i Rzemiosło

  • Naprawiono problem z odrzucaniem akcji wyekwipowania/zdjęcia przedmiotów podczas złych warunków sieciowych.
  • Naprawiono błąd, który zapobiegał cofaniu się akcji w trakcie ekwipowania/zdjęcia tego samego przedmiotu w szybkim tempie.
  • Naprawiono problem z precyzją wytrzymałości przedmiotów, który uniemożliwiał ich uszkodzenie, gdy wartość była bliska zeru.
  • Naprawiono problem, w którym warstwy animacji związane z trzymaniem przedmiotów czasami nie uruchamiały się, gdy gracz wchodził do świata.

Walka

  • Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe zachowanie w przypadku rzucania zaklęcia Hipnozy na przeciwnika na smyczy.
  • Naprawiono problem, w którym zaklęcia mogły być rzucane bez zużywania wytrzymałości.
  • Naprawiono problem, w którym muzyka bitewna trwała po zmianie strefy przez gracza.
  • Dodano różnorodne animacje do mechaniki ogłuszenia.
  • Naprawiono problem z atakami specjalnymi dwuręcznymi broniami, które nie wywoływały efektów uderzenia w ziemię.

Ulepszenia UI & UX

  • Naprawiono problem, w którym gracze mogli przypadkowo nacisnąć różne przyciski w menu radialnym.
  • Znaki przestały być interaktywne.
  • Naprawiono problem z przyciskiem pop-up w lobby, który nie działał zgodnie z zamierzeniem.
  • Usunięto dodatkowy punkt interakcji na martwych graczach.
  • Naprawiono problem z nowymi liderami klanu otrzymującymi zduplikowane wiadomości klanowe.
  • Usunięto skróty klawiszowe ustawień z lobby.
  • Dodano przycisk odświeżania listy postaci w lobby, aby uzyskać do nich ponowny dostęp po przerwie serwisowej.
  • Usunięto elementy HUD, które były widoczne na ekranie ładowania podczas wchodzenia do gry.
  • Dodano przycisk anulowania w interfejsie podziału stosu przedmiotów.
  • Dodano przycisk do wylogowania się.

Interakcja ze Światem

  • Naprawiono błąd w zachowaniu respawnu obozów, który natychmiast odnawiał niektóre punkty odrodzenia, nie respektując timera odrodzenia.
  • Naprawiono problem, w którym w Medium Ring Fort w Inis Gallia brakowało NPC-ów.
  • Naprawiono problem, w którym ciała mogły odradzać się w pozycji (0,0,0) i były nie do odzyskania.
  • Naprawiono problem, w którym ciała mogły odradzać się w powietrzu i były nie do odzyskania.
  • Naprawiono problem, w którym niedźwiedzie mogły przestać reagować po wejściu do wody.
  • Naprawiono problem, w którym dźwięk ruchu na mapie mógł trwać nawet po zatrzymaniu myszy.

Ulepszenia Graficzne

  • Naprawiono problem, w którym ustawienie odległości streamowania nie zachowywało się po ponownym uruchomieniu gry.
  • Noszenie określonych skórzanych butów nie wpływa już na rozmiar kostek.

Pax Dei patch notes - 2.07.2024

Pax Dei Zmiany

Pax Dei Zasoby i Rzemiosło

  • "Nice Pork Stew" jest teraz prawidłowo nazywany "Nice Bear Stew"
  • Częstotliwość występowania i liczba miejsc pojawiania się gliny, lnu i zanieczyszczonego żelaza zostały zwiększone

Pax Dei Społeczność

  • Limit znaków w wiadomości czatu został zwiększony do 255

Pax Dei Menu Ustawień Gracza

  • Dodano opcję czułości myszy
  • Dodano opcję odwrócenia myszy
  • Usunięto opcję „Użyj occlusion culling”
  • Przeniesiono opcję „Unstuck” z sekcji graficznej do głównej sekcji, gdzie powinna się znajdować
  • Wpisy w ustawieniach klawiszy zostały nieznacznie zmienione

Pax Dei Walka

  • Trafienia mają teraz reakcje w zależności od powierzchni, w którą uderzają

Pax Dei Śmierć i Odrodzenie

  • Dodano domowe sanktuarium dla obszaru początkowego jako domyślne
  • Czas odnowienia opcji „Unstuck” wynosi teraz 15 minut

Pax Dei Odzież i Wyposażenie

  • Poprawiono wygląd peleryn, aby były mniej zniekształcone
  • Usunięto ozdobną tiarę z gotowego zestawu postaci
  • Podjęto dalsze prace nad poprawą problemów z nakładaniem się niektórych ubrań

Pax Dei Budowanie

  • Rozmiar pojemników dla nowo wybudowanych pojemników, które miały więcej niż 10 slotów, został zwiększony. Istniejące pojemniki nie zmieniają rozmiaru - aby je ulepszyć, proszę przebudować tam, gdzie chcesz zwiększyć rozmiar

Pax Dei Poprawki Graficzne

  • Bardziej naturalne kolory światła słonecznego i księżycowego
  • Poprawiona kontrastowość obrazu

Pax Dei Poprawki Błędów

Pax Dei Zbieranie Zasobów

  • Naprawiono problem, w wyniku którego gra mogła się zawiesić podczas ścinania drzew
  • Naprawiono problem, w wyniku którego gracze czasami nie mogli zakończyć zbierania zasobów mineralnych
  • Naprawiono problem, w wyniku którego brunatne niedźwiedzie nie zostawiały łupu

Pax Dei Budowanie

  • Naprawiono problem, w wyniku którego obiekty umieszczone na fundamentach z trójkątnych kamieni psuły się

Pax Dei Badanie

  • Naprawiono błąd powodujący niedostępność akcji Zbadanie podczas regeneracji HP

Pax Dei Rzemiosło

  • Naprawiono problem, w wyniku którego składniki czasami spadały na ziemię, mimo że w ekwipunku było miejsce po nieudanym rzemiośle
  • Naprawiono problem, w wyniku którego młot konstrukcyjny był określany jako młot budowlany w procesie wprowadzania
  • Naprawiono problem, w wyniku którego ul używał starej ikony wosku zamiast własnej unikalnej

Pax Dei Odzież i Wyposażenie

  • Naprawiono problem, w wyniku którego części ciała postaci prześwitywały przez bieliznę
  • Naprawiono kilka problemów z rękawami, które prześwitywały przez niektóre kurtki
  • Naprawiono problem, w wyniku którego niektóre naramienniki prześwitywały przez przedramiona
  • Naprawiono problem, w wyniku którego elementy zbroi kolczej prześwitywały przez siebie nawzajem
  • Naprawiono problem, w wyniku którego peleryny prześwitywały przez niektóre górne części odzieży
  • Naprawiono problem, w wyniku którego gruby bawełniany materiał miał zastępczą ikonę

Pax Dei Teleportacja

  • Naprawiono problem, w wyniku którego gracz był teleportowany do środka bieżącej mapy, a nie do swojego domowego sanktuarium, jeśli znajdowało się ono w innej prowincji

Pax Dei Ekwipunek

  • Naprawiono problem, w wyniku którego wymiana przedmiotów za pomocą klawisza G była zazwyczaj niedostępna

Pax Dei Walka

  • Naprawiono problem, w wyniku którego po oszołomieniu gracz mógł nie pojawiać się wizualnie w odpowiednim stanie
  • Naprawiono problem, w wyniku którego zaklęcia broni i tarczy zadawały dodatkowe obrażenia
  • Naprawiono problem, w wyniku którego wyłączenie celowania względnego kamery działało niespójnie podczas walki bez broni
  • Naprawiono problem, w wyniku którego zaklęcie NPC „Pierścień Ognia” zniekształcało cienie w otoczeniu
  • Naprawiono problem, w wyniku którego po odrodzeniu się po śmierci z wyposażoną tarczą postać mogła zostać zablokowana w określonej pozie
  • Naprawiono problem, w wyniku którego zbyt szybkie naciskanie przycisków ataku powodowało restartowanie animacji
  • Naprawiono problem, w wyniku którego gracz mógł anulować animację ataku używając bloku, ale nadal zadawał obrażenia

Pax Dei UI

  • Naprawiono problem, w wyniku którego ostrzeżenie o przypisaniu wielu działań do jednego klawisza nie było widoczne w ustawieniach sterowania podczas wyboru postaci
  • Naprawiono problem, w wyniku którego część tekstu w interfejsie pomocy nie skalowała się poprawnie wraz z skalą interfejsu
  • Naprawiono problem, w wyniku którego panel zarządzania działką wyświetlał się, mimo że gracz nie posiadał żadnej działki
  • Naprawiono problem, w wyniku którego przyciski „Akceptuj/Odrzuć” nie pasowały odpowiednio w interfejsie zaproszenia do klanu

Pax Dei Śmierć i Odrodzenie

  • Naprawiono problem, w wyniku którego gracz mógł się poruszać podczas odradzania się
  • Naprawiono problem, w wyniku którego znacznik mapy domowego sanktuarium był nadmiernie duży i miał zastępczą ikonę
  • Naprawiono problem, w wyniku którego gracz mógł widzieć ikonę domowego sanktuarium podczas pobytu w lochu

Pax Dei Ruch

  • Naprawiono problem, w wyniku którego brodzenie w wodzie nie było już podłączone po wprowadzeniu systemu uderzeń
  • Naprawiono problem, w wyniku którego animacja postaci gracza zatrzymywała się bardzo blisko centrum Petra Dei, co czasami prowadziło do sytuacji miękkiego zablokowania

Pax Dei Audio

  • Naprawiono problem, w wyniku którego dźwięki kroków odtwarzały się, gdy gracz stał w miejscu
  • Naprawiono problem, w wyniku którego dźwięki pętli przetwarzania nadal odtwarzały się po zniszczeniu mianowanego rzemieślnika

Pax Dei Wydajność

  • Naprawiono problem, w wyniku którego czasami w jednym obszarze pojawiało się zbyt wiele NPC, co powodowało problemy z wydajnością